Fødeklar med stor F Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Hvor ofte får dere oppfølging etter uke 22? Jeg fikk oftere oppfølging tidlig i svangerskapet enn nå, jordmor har satt meg opp annehver måned og må da gå til legen annehver også,legen syntes det var sjelden så han satt meg opp på en ekstra før jordmortimen for å sjekke bt. På ordinær ul på sykehuset, sa hun ingenting om at hun ville følge meg opp noe ekstra, men det er jo ul de må ta for å sjekke om morkaka fungerer som den skal... Hvem sitt ansvar er det egentlig nå? Jeg trodde sykehuset ville ta over fra nå?? Jeg føler jeg må passe på selv, noe jeg også gjør, men burde vel ikke være sånn....?
gutt og jente og ei i hjerte Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg har fått time hver 14 dag for måling av bt og urin prøve. Går å sjekker med ul 1 gang i mnd. Skal inn å ta utvida ul i uke 24 for å sjekke morkaken. Vet ikke om jeg får noe ekstra fordi jeg mistet jenta mi og fikk alvorlig svangerskaps forgiftning fra uke 16 av. Men syns nå at at du skulle fått kommet inn til ekstra ul på sykehuset, men det er fastlgen som må henvise deg. Veldig betryggende med den ul i uke 24 hvor de sjekker blodgjennomstrømmningen i morkaken. Kan du ikke ta det opp med fastlegen eller jm som du går til og fortelle at du ønsker bedre oppfølging pga svangerskaps forgiftning? Syns du skal drøfte det med fastlegen og få han til å henvise deg eller at du får ekstra timer hos han. LYKKE TIL resten av svangerskapet:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå