Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #1 Skrevet 27. januar 2010 Okei, mulig dette kommer under kategorien "Teit førstegangs", men har en diskusjon med ei venninne angående dette, og ble da litt nysgjerrig på hva andre gjør.. Jeg har skjønt at man skal vaske nye babyklær før bruk. Gjør jo det med mine egne klær også, men holder det ikke med en vask? Venninnen min sier at hun vasker de 3 ganger, og er det som er anbefalt.. :s Syns jo det er litt mye. Men hva er vanligst\best? Og kan jeg bruke tøymykner? Eller er dette helt forferdelig? Har en sånn allergi vennlig tøymykner fra comfort. Er det fy fy å vaske babyens klær med mine egne\samboers? Haha, alt man skal lure på..
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #2 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes venninna di overdriver litt, må jeg innrømme. Jeg vasker de 1 gang. Det har jeg alltid gjort og aldri hørt noen steder at det er anbefalt at man vasker de 3 ganger før de tas ibruk. Hun kan kanskje veldig ineffektiv vaskemaskin..?
Gjest Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Og de andre:) Det er ok å bruke tøymykner, men jeg bruker uten parfyme og anbefaler alle småbarnmødre å gjøre det samme. Du kan også vaske babyklær sammen med voksnes, null problem:)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Selvsagt holder det med en gang. Enklest er å arve/kjøpe brukt, så alt er vasket ut og klærne er myke. Tøymykner synes jeg generelt er en uting så det bruker jeg ikke. Og ja, vask er vask, du kan godt vaske sammen med deres klær.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg vasket alt tøyet to ganger for å være sikker på at allekjemikalier fra produksjonen var borte.har aldri hørt om 3 ganger:) Babytøyet skal vaskes med vaskemiddel og eventuelt tøymykner uten parfyme. Jeg liker neutral best. Du kan godt vaske babytøyet sammen med deres tøy, men da bør du bruke parfymefritt på deres også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå