Gå til innhold

Trenger man egentlig ammepute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er nødvendig å gå til innkjøp av ammepute?

eller er det bare penger ut av vinduet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du trenger ikke ammepute, holder i massevis med ei vanlig pute de første dagene og etterhvert blir det naturlig at babyen ligger i armene dine.

De første dagene er det deilig å ha noe å legge babyen på da men ikke er vandt til vekta.

Ja man blir faktisk sliten i armene selv om det bare er 3,5 kg...

Skrevet

Jeg har kjøpt for en stund siden . Gubben kaller den elskeren min;) he he Den er super god til å ha bak ryggen når sitter og mellom bena når ligger ( har bekkenløsning) Så jeg er SUPER fornøyd med den :)

Skrevet

Jeg savna det fryktelig forrige gang , så denne gangen har jeg kjøpt det pga jeg ble skikkelig sliten i rygg og skuldre pga sittestilling n¨år jeg ga mat.

Skrevet

Jeg brukte det med lillemor, men har ikke tenkt å bruke det denne gangen. Har så mange puter tilgjengelig i sofaen og i senga ;)

Skrevet

jeg sier JA, for jeg sleit med nakkevondt og anspenthet da jeg ikke hadde det sist gang. så nå har jeg også en "elsker" (utrolig morsomt, mannen min kaller den også for "han"), som jeg sover med mellom beina om natta, og som skal bli ammepute når mini kommer ut. :)

Skrevet

Nei det trenger du virkelig ikke. Vanlige puter fungerer minst like bra! Jeg kjøpte en ved forrige svangerskap, brukte den en del til å begynne med, men problemet var at den var for liten. Ikke godt nok fylt. Jeg er ganske lang, så jeg måtte uansett ha en pute under ammeputa for å få babyen høyt nok opp til å ligge behagelig under ammingen. Tilslutt syntes jeg det var lettere med et par store puter enn å balansere ammeputa oppå en annen pute. Så det er vel en smakssak, men NØDVENDIG er den ikke! Var jeg deg ville jeg kjøpt en stor god en (med masse fyll) dersom jeg hadde bestemt meg for å kjøpe :-)

Skrevet

Er det lurt å ha med ammepute på føden?

Skrevet

Jeg synes vanlige ammeputer er så vanskelig å plassere riktig, så jeg har sydd min egen versjon.. http://tusen-ting.blogspot.com/

Har du en symaskin kan du lett sy din egen vanlige ammepute til 100-200 kr hvis du kjøper et billig stoff...

Skrevet

De har vanligvis ammeputer på barsel :)

Skrevet

Det er tydeligvis veldig smak og behag!

Jeg savnet det ikke med nr 1, men ble overtalt til å kjøpe en ammepute med nr 2. Den var noe herk, og jeg kastet den etter kort tid. Brukte ingenting med nr 3 og har ikke tenkt med nr 4 heller, bare vanlige puter!

Skrevet

Jeg har både en tempur-pute og vanlige dun-puter som jeg har tenkt å bruke. Iallfal prøve meg frem med det, før jeg evt kjøper ammepute...

Skrevet

Ja man trenger virkelig en ammepute!!!

Kunne ikke overlevd uten med lille jenta! Var så deilig og behagelig! Finner rett stilling med en gang og får slappet av ordentlig i skuldre og nakke! :-)

Skrevet

Jeg brukte bare en vanlig sofapute, syns det fungerte bra.. en ammepute er jo uansett litt stor å dra med seg på f.eks kafè e.l, syns jeg da.. men det er smak og behag :)

Skrevet

Nei man trenger virkelig ikke ammepute...

Har aldri hatt behov for det eller savnet det...

Men det er jo en smaksak. Det som funker for noen funker ikke for andre og omvendt..

Prøv deg litt frem på barsel, og hvis du føler det er verdt å investere i, så kjøper du en når du kommer hjem fra sykehuset:o)

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist gang kjøpte jeg meg ammepute, men da ungen kom fikk jeg ikke til å amme....så det var litt bortkasta ://

Skrevet

Brukte det ikke på nummer 1, men synes det var litt styr i begynnelsen med å finne riktig ammestilling med å bygge opp med diverse puter, men fikk jo god dreis på det til slutt. Nå har jeg arvet en ammepute som jeg gleder meg til å prøve med nummer 2 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...