Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd. Hun er en liten sprellemann. Hun har kjempevanskelig for å sovne for hun spreler og sparker så fælt. Nå har jeg begynt å legge henne med strømpebukse som jeg putter begge arme hennes ned i. Det ser ikke så bra ut, men hun roer seg og ser svært så fornøyd ut.

Høres det ut som dette er greit. Ønsker å høre andres tanker om dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er også fæl til å sparke av seg. Synes det kanskje var litt drøyt å putte hendene ned i strømpebuksa, men om det funker så går det vel bra. Har du prøvd babysafe/pose? Vi fant ut at vår sover best i sovepose, har en for barn fra ajungilak. Den klarer han ikke å sparke av seg.

Skrevet

Hørtes ikke akkurat behagelig ut.. :s Hva med en sånn der sovepose-greie istede? Kanksje litt tryggere enn strømpebukse.

Skrevet

Det ble litt tvangstrøye for meg, så jeg synes ikke det høres greit ut. Tenk å ikke ha muligheten til å bevege armene eller legge de slik at man ligger behagelig. At hun spreller og sparker når hun legger seg er helt vanlig, og det at du reiver henne for at hun skal sovne fortere, er det for hennes skyld eller for din?

Det er mange andre måter å roe et barn som er urolig på. Du kan f.eks holde henne i hendene, stryke henne på ryggen eller bare avfinne deg med at barns behov for å bevege kroppen er naturlig, og at legging i perioder vil ta litt tid.

Skrevet

Vi har prøvd sovepose, men størsteproblemet er armene. hun plukkur ut smokken og veiver vil for så å gråte hysterisk. Er veldig frustrert. Hun sparket seg ut av soveposen også.

Det var samboer som prøvde det med strømpebuksa først. Da tilta det nesten for meg, men så har jeg jo sett hvor avslappet og rolig hun blir av det...

Er fremdeles veldig usikker...

Skrevet

Hvis hun ikke klager, er det sikkert greit. Hvis hun virker ukomfortabel (selv om det bare er en stund - før hun roer seg) , ville jeg ikke gjort det.

Skrevet

Hvis hun faktisk roer seg og ser ut til aa trives slik kan jeg ikke se at det skulle vaere et problem. Ikke verre det enn aa svoepe henne i et teppe.

Hvis hun derimot ikke trives slik hadde jeg ikke gjort det .

Skrevet

Takk for svar, men er fremdeles usikker...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...