Gå til innhold

Barnehageplass utenom hovedopptak (Bærum)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Vi fikk tvillinger rett før jul i 2009, og kommer følgelig ikke inn under garantiordningen hvor vi blir sikret barnehageplass i 2010.

Har vært i kontakt med Barnehagekontoret, og de sier at vi må søke plass utenom hovedopptaket, og fra og med reell oppstartsdato. Det var ikke anledning til å søke plass fra 1. august og betale frem til vi benytter oss av plassene...

Uansett; er det noen som har erfaringer om hvor lett eller vanskelig det er å få tildelt plass til 1-åringer utenom hovedopptak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet bærum er strenge på oppstart og reglene sånn at man ikke skal kunne holde av en plass mot betaling.

Aner ikke hvordan sjansene er generelt, men hos oss er sjansen minimal for ikke å si mikroskopisk. Hvis du kan ta plass "hvor som helst" vil jeg tro det er en mulighet hvertfall. Ville sett meg ut noen barnehager og ringt rundt og hørt. Ingen vits i å sette opp barnehager hvor det står mange søsken i kø feks, da stiller man uansett bak de.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har søkt plass, byttet bhg fordi jeg var misfornøyd, byttet igjen pga flytting, i løpet av de siste to årene. Alle tre ganger utenom hovedopptak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...