Gå til innhold

Hva mener dere er psykisk mishandling?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener, hva må til for at det kalles det. Må det vare over lengere tid, eller er det det selv om det bare er noen episoder i året? Hvor setter dere grensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sammenligner med fysisk mishandling så ser du kanskje klarere: Er det fysisk mishandling om det bare er noen episoder i året?

 

Svaret er selvfølgelig ja.

 

Mishandling er når vi bruker den makten vi har over et annet menneske til å gjøre vedkommende vondt. Vi kan skade vedkommende, eller ydmyke vedkommende eller gi vedkommende en følelse av mindreverd og utrygghet.

 

Skrevet

Vanskelig å si.... skjønner at du er usikker! Men det var jo et ganske godt svar du fikk av personen over her da.

Faren min har alltid vært sånn at han "klikker" et par ganger i året, og da varer det i noen dager/uker. Ellers så oppfører han seg normalt. Men det har jo resultert i at mora mi er et nervevrak. Ho er livredd for å gjøre noe "feil", og gjør alt for at alt skal være at som han vil ha det... Vanskelig å planlegge noe, for hun vet aldri hvordan humør han er i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...