Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Har i flere år nå slitt med biomor. Det er rett og slett helt grusomt hvordan hun oppfører seg! Vet ikke engang hvor jeg skal begynne.. Hun trakasserer oss per telefon, vi måtte til slutt skaffe oss hemmelig nummer(jeg og min samboer). Hun har dukket opp flere ganger hjemme hos oss, bare spradet rett inn og skjelt oss ut. Og nekter å dra derifra. Min samboer måtte ved en anledning dra henne ut derifra.. Hun lager alltid et rent helvete ved leveringer, bryr seg overhode ikke om barnet er med.. Jeg kunne fortsatt i en evighet, det er så mange hendelser. Og vil ikke gå inn i for mange detaljer. For meg virker det som om hatet er veldig rettet mot meg, føler hun siden dag en har hatt et mål om å ødelegge mellom meg og min samboer. Når det er sagt har jeg aldri gjort henne noenting, bare bli sammen med hennes eks tydeligvis.. Dette tærer så på oss.. Vi har vært på mekling, det funker overhode ikke så er ingen vits engang. Vi har vært i kontakt med barnevernet ( fikk beskjed om at konflikten var mellom foreldrene, så de kunne ikke hjelpe). Har kontaket politiet, men der fikk vi beskjed om at det ikke var straffbart å være drittsekk. Hva i alle dager gjør man da? Kan også si at jeg og samboeren min har det helt fantastisk sammen, men det er klart dette sliter på.. Hadde satt pris på kanskje høre fra andre i samme situasjon. Om ikke annet, så er det godt å vite at andre har det på samme måte.. Skjønner virkelig bare ikke hva som får noen til å oppføre seg sånn?? Og ikke minst totalt drite i at barnet er vitne til alle disse konfliktene?? Huff....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Som om jeg skulle fortalt dette selv.. :-( Også her nekter mor mekling, problemløsning etc. Drittslenging fra ende til annet.. Går ut over vår alles trivsel og psyke.. Og ikke kom her å si at man ALLTID legger skyld på STAKKARS BIOMOR - HER er det alene hun som har skylden.. Heldigvis begynner datter å bli så stor at hun forstår hvordan moren holder på, og at det ikke er vi som saboterer.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Takk! :-) Godt å få et sånt innlegg.. Og vite at flere har det på samme måte.. Jeg la også dette innlegget inn på anonyom.. Der fikk jeg bare respektløse innlegg tilbake, eks: stemødre legger alltid skylden på biomor for sin egen sjalusi osv osv.. Så respektløst å skrive sånne innlegg syns jeg!! Og snakk om å se ting svart/hvitt... Man skal ikke ta lett på situasjoner der folk blir trakassert.. Det ENESTE vi har villet, er å bli latt være i fred.. Men den gang ei.. Ja det er virkelig slitsomt å ha det sånn, skjønner ikke hva som får noen til å oppføre seg sånn.. Jeg føler med deg :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Er selv svært forsiktig med å legge ut slike eller lignende innlegg på anonymforum.. Det blir man dømt, halshugget etc. De laget jo en hel storry og skandale som gikk over mange dager og innlegg fordi jeg brukte betegnelsen biomor. "Hvorfor har du degradert moren til biomor. Da er du jo selv skyld i problemene" Det er jo bare en bentegnelse man bruker for hurtig å enkelt å forklare familieforhold her inne. Sier jo aldri biomor når jeg snakker med datteren hennes eller lignende.. Jeg er anonym over her, men lignende problem som deg.. Ofte føler jeg at alt dette bråket er noe moren steller istand for å kunne opprettholde sin "Fake Fasade" i resten av livet.. Et sted må jo frustrasjonen ut :-( Nå kjenner heldigvis de fleste rundt oss godt til denne situasjonen og denne damen, samtidig som de vet at både far og jeg er fornuftige mennesker som vil barnets beste.
vimsan Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er litt ening med den som anonym sa at du kanskje skulle holdt deg litt unna maglingen. Dette kan forsterke sjalusien til biomor og gjøre vondt verre. Hvis du lar de to forsøke først, så kan du kanskje tre sakte inn etterhvert? Ville kontaktet politiet om hun gikk inn til dere og laget bråk uten tillatelse. Det er jo kriminelt..
asd Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Jeg synes nå ikke at innlegget ditt HI gjør det forståelig at biomor blir betegnet som psykopat. Gjør du det lettere for mannen din og biomor å løse konflikten fordi hun er "psykopat" ? Hvis det er bare hun som gjør noe galt og hun har all skyld alene, hvordan skal du kunne endre situasjonen ? Hun er psykopat og du er en person med avmakt ? Man kan si og gjøre mye rart hvis man føler seg avmektig. Noen ganger ser man det bare ikke selv. Ellers hadde man jo ikke gjort det rare. Innlegget ditt uttrykker lite forbehold, og du reflekterer ikke rundt dine handlinger. Det kan hende at bare biomor er slem og du behandler henne pent og ryddig og passer på å ikke forsterke sjalusi eller liknende som er naturlig for en eks å føle på i forhold til eksens nye partner. Det finnes mennesker som plager andre bare for å plage. Men det er vel mye mye vanligere at man plager andre fordi man har et budskap som andre kan oppleve som plagsomt, eller fordi man "tar igjen". Er du helt sikker på at du bare behandler henne bare pent og ryddig, slik du behandler en medsøster som man ikke har behov for å markere seg overfor. Du vel helst glemme de gangene du har oppført deg ufint ? Jeg tippe at biomor "bråker" fordi hun har det vanskelig med de gangene hun har opplevd deg eller eksen hennes som vanskelig, eller situasjonen, eller å ikke bli tatt på alvor hvis det er noe hun ikke er fornlyd med i forhold til barba, bitterhet over bruddet eller ett eller annet.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 Takk for ærligheten din:) Jeg er i nesten samme situasjon. Her bare vil ikke biomor vite av meg(og jeg har vært her i over 3 år) Hun saboterer våre ferier, planer, ungene u name it! Jeg har holdt en meget lav profil hele tida...gjør det enda, men nok er nok! Barnevernet sier til min mann at dette er kommunikasjonsproblemer mellom mor og far, familivernkontoret prater men handler ikke! Jeg har aldri vært med hit..av respekt for biomor.Dette er dems bord, ikke mitt! Jeg er mamma selv og vil ikke blande meg, men mine tanker er på disse barna! De blir lovet tur til oss, for så å bli nektet det når tiden nærmer seg! Det ene barnets adferd har blitt ekstremt uhørt og vanskelig(og det er jo ikke rart i det heletatt), de gangene de er hos oss! Dette barnet samspiller svært dårlig med våre barn, og det oppstår et eller annet HVER eneste gang! Her vil ikke barna lengre ha dette barnet på besøk!! Vi har gjentatte ganger prøvd(min mann..ikke jeg..jeg vil ikke hisse henne opp ) å prate med biomor om at vi registrerer adferdsproblemer og om det er noe vi kan gjøre...hjelpe etc! Svaret er:Det er ikke lett å være liten heller(dermed legger hun på!!) Skolen registerer de samme problemene, men igjen....mor har hovedomsorg, og så lenge hun ikke er mottagelig for"kritikken" rettet mot sitt barn blir situasjonen fastlåst! Min mann har flere ganger pratet med skolen om dette, men mor motsetter seg! Hun er blitt tvangsinnkalt til møter både hos familievernet og skolen, men INGENTING skjer!!! HVA gjør man?!?! Jeg har fått så nok...dette går jo utover hele familien!! Jeg pratet i dag med jordmor, og for første gang på lenge fikk jeg den responsen jeg har savnet! Stopp samværet hjemme hos oss. La den andre (som er helt skjønn på alle mulige måter. Han og mine samspiller som erteris, og stortrives sammen) komme alene. Far får ta samvær med han andre på annet vis! Dette ødelegger en familie, og kanskje dette får mor til å innse alvoret! Tusen takk til jordmor her! Hva sier dere i samme situasjon til dette? Jeg føler dette er et tabu emne add mass!! Men jeg må innrømme fra hjerterota at jeg nå er utrolig lettet...og ser endelig at vi kan får livet og hverdagen litt tilbake......
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2010 #9 Skrevet 3. februar 2010 Ja det er slitsomt når moren ( kan ikke kalle henne for biomor) ikke klarer å se at det er HUN som må gjøre noe med situasjonen. Den som har samvær må Desverre gi opp etterhvert når dem har prøvd lenge nok å gjøre livet levelig for alle og til slutt må innse at det ikke er noe dem kan gjøre med saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå