Gå til innhold

Sosiopat, eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stefar kaller stebarna sine "jævla rotekopp", "dumme unger", "helvetes idioter"...

Generelt er han det stedattera mi kaller "overskyet", dvs det motsatte av at sola skinner... han er periodevis i særdeles dårlig humør. Tåler ikke rot, kløning, klining ved matbordet et.c...

Stebarna mine er 9 og 14... Og drit-lei mammas nye samboer! Har vært inne på tanken om å konferere bv, helsesøster er like oppgitt som meg selv om hun ikke vet halvparten...

Hva slags begrep kan jeg bruke om han for å utdype personligheten? Jeg kjenner at jeg blir provosert bare jeg tenker på han så jeg ser muligens ikke klart... hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her klarer jeg ikke forstå hvem som er stebarna til hvem, eller hvem du selv er...?

Skrevet

Jeg er selv stemor til disse barna. Den "andre " familien.. Beklager om det ikke kom fram så tydelig av innlegget :-)

HI

Skrevet

Men hva mener du med at stebarna dine er dritlei mammas nye samboer? Bare lurte... Mener du egentlig pappas nye samboer, og at de er leie av deg?

Skrevet

Ja, de liker seg ikke sammen med mammans nye samboer, det er han som kaller dem både det ene og det andre... De bor der annenhver uke.

Jeg er pappans samboer og vi har vært sammen i mange år...muligens en årsak til at de betror dette til meg... Synes det er forferdelig kjedelig at de ikke blir behandlet på en ordentlig måte når de er hos mamman sin, da :-(

Ville bare forhøre meg om hva man egentlig kan gjøre for barna i en slik situasjon.

HI

Skrevet

Om mammaen vil være samboer med denne mannen bestemmer hun selv... Samboeren din kan kanskje snakke med henne om han kan få mer omsorg, dvs. at de ikke bor hos moren sin en hel uke av gangen.

Skrevet

Ja, det er hennes valg, et i rekken av mange dårlige, men det har lite med denne saken å gjøre....

Det som er ille med denne, er at jeg synes barna må stå ut med direkte verbale overgrep... Kan man melde det til barnevernet? Har det noen hensikt?

Skrevet

Tror du skal være forsiktig med å melde noe som helst. La pappaen gjøre det. Det høres ikke bra ut å bo i en sånn situasjon, nei.

Skrevet

Man kan alltid melde ting til barnevernet, og de vil sende ut noen som skal prate med familien. Sannsynligvis vil stefaren gjøre alt for å framstå som troverdig og ansvarlig under dette besøket, og kommer ikke til å skjelle ut noen mens barnevernet er tilstede.

Barna kan selv ringe til barnevernet og klage på sin stefar. Kanskje noen slike hjemmebesøk vil gjøre at han innser alvoret? Eller kanskje han bare ønsker å bli kvitt stebarna. Dersom barnevernet blir involvert kan det jo også være en oppvekker for moren, at hun innser at samboeren ikke er bra for barna hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...