Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Eller oppskrift? Vi går inn i en periode med lite penger, og derfor må vi holde et lavt budsjett.. Blir veldig glad for forslag som jeg kan adde til listen min
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 First price fiskeboller med firstprice poteter og first price gulrøtter.... Kan få 4 middager for 200 lapp der.. Eller bytt ut fiskebollene med fiskekaker eller fiskegrateng.. Også fra first price.. Billig og grei mat og barn liker jo denne type mat:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Grøt (ulike typer) Hjemmelagd grønnsakssuppe Spaghetti og ketchup (ikke at jeg liker det selv men...) Ris og kokt egg (evt kokt egg med brød) Ikke alt av det veldig billige som er like sunt da, så lurt å supplere med billig frukt og grønt, som gulrot, kålrot, banan, eple osv
Lemonia Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Omelett, hjemmelaget tomatsuppe, sei er billig fisk, bytt ut kjøtt med bønner og linser.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Om dere har coop obs der du bor har de kyllingkjøttdeig til 17kr :-) Ellers bruker jeg å lage kjøttsuppe, blir som regel til 2 dager av det. Dag 2 pleier vi å blande inn brunsaus, så man får lapskaus. Ellers om dere har masse grønnsaker liggende kan dere lage risotto :-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Grøtris og melk;) Vi lager melkefri variant, bruker havremelk og tar i noen dråper vaniljeessens og soyarømme..snaskens. Adde et par ting i ferdigsuppe, med flatbrød til. Slenge sammen hva man har av grønnsaker, vann, buljong av kalv og litt hvitløkskrydder og valgfri kjøtt..evnt ris til. En god omelett, med potetskiver, løk, olje, salt og pepper..med salat til
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Kjøp ingredienser som "passer sammen" slik at etter en tre - fire middager kan du lage noe ordentlig av restene. Det er veldig lønnsomt å kunne bruke rubbel og bit av det du har. F.eks. kjøper du røkte pølser, karbonader, steik, så har du mat i mange dager. Bare varier tilbehøret med poteter, ferske grønnsaker (ikke posevarianter!), sauser osv... kjedelig mat, ja! Men du kan lage lapskaus og pytt av restene... Mat i ihvertfall fem dager for ca. 200-300 kroner...
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Billig og veeeldig raskt å lage. Karbonader med potetmos og ketchup. Veeeldig godt ))
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Fiskegrateng fra coop, extra tror jeg den hetter. Den koster 12 kr. Og den fiskegratengener 100 ganger bedre enn findus sin som koster det dobbelte.. kok poteter, gulerøtter evt brokoli og smelta smør så har du BILLIG middag. Pasta er billig og kjøttdeig har en eller annen butikk alltid på tilbud. Diverse supper laks er billig på obs, frosne laksefiller (4 stk for 32 kr) med poteter og grsaker så er det middag for under 50 lappen. pølser og potetstappe div gryteretter, bare tilsett kjøttdeig. xtra kyllingfillene fra obs 2 kg for 150 kr. med den kyllingfillen har du mange middager som kan varrieres med gryterette, poteter, ris, pitabrød eller wraps.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå