polipe Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Søkte på svangerslapskløe og tips for å lindre dette, og da leser jeg at dette er mest vanlig i 3 trim. og at det ellers kan være tegn på lever og galleforstyrrelser.. Har jeg ikke tenkte på.. Tenkte at det var vanlig jeg, og har ikke komt på å spurt legen om det heller. Så nå lurer jeg på om det faktisk ikke er vanlig tidlig i svangerskapet. Noen andre som sitter og klør?
Ser@fin@ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er også en kløer. Huff huff..... Klør som gal innimellom. Er 12 uker nå. Har klødd i ett par uker. Kløen kan være et tegn som du sier, men da er det veldig ekstrem kløe. Dette er mitt 3 svangerskap med klør. Har ikke funnet noen mirakelkur for kløen, men syns det gjør godt å smøre på hvitvask. Fås kjøpt på apoteket.
lille_trille venter nr 3 Skrevet 27. januar 2010 #3 Skrevet 27. januar 2010 Burde nevne det til legen din for å få tatt bold prøve. Jeg har hatt det med begge mine to og denne gangen skal de følge med hele veien. Boldprøvene mine har begynt å stige (rundt uke 9) og nå er jeg i uke 17 og de liker det veldig dårlig. Første gang fikk jeg det ved uke 36 og andre gang i uke 30. Legene på sykehuset sa da "ALLEREDE" Masse oppfølging på sykehuset de siste 10 ukene og hvis man har fått sv.kløe skal man helst ikke gå ut til termin. Ikke meninga å skremme men et råd om at du burde ta dette opp med legen. Sånn at de har kontroll på dette. Dette er også såpass nytt at ikke alle leger er like sikre på området. Men jeg ble følgt opp av overlegen ved SUS (Stvg.Uni.Sykehus) og de er en av få som har fått masse kunnskap om sv.kløe. Og takk for det LYkke til med kløinga. Forrestn, det eneste som hjalp meg med kløa var Orsofalk (resept medisin) som dessverre koste flesk. Håper du finner noe som hjelper
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 jeg er så heldig at jeg har atopisk eksem OG svangerskapskløe.. så jeg vet veldig godt hvordan det er å klø ja.. ingenting som hjelper på meg og til og med legene på riksen har gitt opp.. må bare "leve med det" til lillegutt kommer i april..
Pinguuu Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 jeg klør veldig på leggene......er de der dere klør eller over alt? Klør jo somme tide på magen og andre plasser men de er på leggene jeg klør intenst
millie+2klumper Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Jeg klør også intenst på leggene. Og ryggen og litt på armene og magen. ja alle veier:P. men er mest intens på leggene her også. kan dette være farlig altså? Legen min sa ikke noe om det da jeg spurte henne om det var noe jeg kunne smøre på for å lindre det i uke 13/14. hmmm..
SpongeBob Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Hva er svangerskapskløe og hva er "vanlig" kløe (pga tørr hud, at huden strekkes osv)?
lille_trille venter nr 3 Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Ja, det kan være farlig. Det ny sv.forgiftning, sammenligna. Men så få fastleger som vet mye. Dette er noe fødepoliklinikken ska ta seg av!!! Regelen er at det ska klø i hånd eller under foten. Men det har vist seg å være feil. Jeg klødde kun på armene. Sv.kløe er/tyder på for høye lever eller gallesyre verdier. Leveren din klare ikke å skille vekk all avfallstoff som kroppen produsere (hele tiden) og når du har et foster i magen prioriterer kroppe mor foran foster. Sier vel seg sjøl hva som kan skje... MEN DETTE ER NOE SOM MÅ TAES ALVORLIG!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå