Bumblebeee Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er sykepleier og er så lei så lei av å jobbe turnus med helger og helligdager. Lei av travle avdelinger og mye mas. Og lei av pasienter. Ikke noe bra utgangspunkt for å gjøre en god jobb med andre ord. Er sykemeldt nå og skal jo i permisjon snart, og vi flytter til en annen kant av landet til sommeren. Drømmen hadde vel vært å ta videreutd til helsesøster, men av økonomiske grunner passer dette dårlig akkurat nå. Hva kan jeg jobbe med? Noen tips der ute?
NormaJean Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 hehe, ser den;) Vel, ett raskt forslag er å bytte avdeling..... Det er utrolig forskjellig fra hvilke type avdeling/sykehus man jobber på. Noen ganger er det som natt og dag. Men, du kan: -ta kurs i kosmetisk pleie og være selvstendig næringsdrivende sykepleier som tilbyr behandlinger ala Ellipse klinikken? -Begynne å jobbe for legemiddelfirma -Poliklinikk -Forsikringselskap -Flere statlige kontorer som har stillinger som krever helsefaglig utdanning -Jobbe for kommunen som saksbehandler i feks hjemmesykepleien
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Kjenner flere sykepleiere som arbeider som lærere. Et annet tips kan være arbeid i barnehage. Pga mangel på ped.ledere vil det være mulig å få en slik stilling, selv om det nok vil være en fordel å ha noen vekttall pedagogikk på vitnemålet.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 27. januar 2010 #4 Skrevet 27. januar 2010 Me too! Jeg har også lyst på ny jobb! Jeg tenker på et privat medisinsk selskap. Men ikke salg alene.
Gossip Girl Skrevet 27. januar 2010 #5 Skrevet 27. januar 2010 Et forslag er å jobbe som miljøterapeut i barneverninstitusjon? Da slipper du å videreutdanne deg og får helt andre arbeidsoppgaver enn det du har nå. Du må likevel jobbe helligdager og helger da... Eller så kan du jo kanskje jobbe som sykepleier på en privat klinikk, type skjønnhet/velvære. Vet om mange sykepleiere som gjør det. Assisterer ved inngrep og setter injeksjoner med Botox o.l. Jobbe i apotek? Bare noen forslag
rødt&blått Skrevet 27. januar 2010 #6 Skrevet 27. januar 2010 Det går jo alltids an å prøve noe heeelt annet, f.eks butikkjobb el.l, men om du ønsker å bruke kompetansen din -bare uten ulempe-vaktene, så er det muligheter.. Hva med poliklinikk? Psykiatri? Legesekretær? Bup-dagtilbud/utredning? Selv kunne vi ikke klart oss uten ulempetilleggene jeg får pga umuligheter ift høyere stiilinsprosent i disse dager, men gudameg så kjipt det er å jobbe når "alle" andre har fri! Hadde jeg vært mannlig sykepleier, så hadde jeg lettere fått jobb der jeg ville i tillegg til full stilling. Urettferdig!
Helverine Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Trenger tips selv jeg, selv om jeg ikke faller inn under kategorien drittlei sykepleier. "Alle" sier at man har jo sååååå mange muligheter som sykepleier, og jeg lurer veldig på disse mulighetene?
rødt&blått Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 De beste sykepleierstillingene blir jo aldri utlyst, for de vil jo aldri slutte de som har dem!!! Men det finnes alternativer!
Sjakai Skrevet 28. januar 2010 #9 Skrevet 28. januar 2010 Haha, skjønner frustrasjonen din. Jeg er også sykepleier, ble ferdig utdannet i 08, og jeg har innsett at dette ikke var mitt kall i livet. I første omgang er det den ubekvemme arbeidstiden som gjør at jeg misliker jobben, men også at det er så utrolig travelt at jobben bare blir stress. Hadde vært kjekt med en jobb som det var kjekt å gå til, istedenfor å grue seg til hver vakt. Helsesøster er noe jeg vurderer, men er også åpen for andre tilbud...men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal lete for å finne drømmejobben ;-)
Monique8 Skrevet 28. januar 2010 #10 Skrevet 28. januar 2010 Markedsføring på nett. Jobbe hjemmefra, når en vil og hvor mye en vil. Vanvittig mange fordeler med å være sin egen sjef, men samtidig være en del av et community hvor en får full opplæring og alle verktøy en trenger
LivK har født Skrevet 28. januar 2010 #11 Skrevet 28. januar 2010 Monique8, kan du utdype dette? Hørtes ut som en drøm... (jeg er også sykepleier, ikke drittlei, men gruer meg til å jobbe full jobb i turnus som trebarnsmor, det er virkelig en skrekksituasjon for meg...)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 28. januar 2010 #13 Skrevet 28. januar 2010 Hva med videreutdanning?
* * felicia** Skrevet 28. januar 2010 #14 Skrevet 28. januar 2010 Jeg tar også imot tips, for jeg er sykepleier og skal ikke tilbake til jobben min etter endt permisjon i 2011. Orker ikke mer, og det etter bare 7 år i yrket.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 28. januar 2010 #15 Skrevet 28. januar 2010 Skjønner åssen du har det selv om jeg bare har vært sykepleier i snart fire år. Her veksler det mellom å se lyst og mørkt på yrket. Jeg føler at man må bytte litt avdeling og arbeidsplass som sykepleier for å kunne holde ut til man blir pensjonist i alle fall. Jeg har stor tro på videreutdanning, men det er ikke alltid like lett med familie og økonomi å ta hensyn til. Drømmen min er jordmor, evt. helsesøster. Akkurat nå jobber jeg 50% natt og trives stort sett med det. Jobber to/tre netter og har èn uke fri av gangen. Rekker ikke å bli lei på en måte. Tilsvarer ca. 75% dag/aften i lønn. Synes dette er den beste løsning nå som jeg har så små barn. Får vært mye og sammenhengende hjemme. Prioriterer karrieremuligheter senere når de blir litt eldre. Jeg jobber i kommunen og har ansvart for sykehjem/hjemmesykpl. på natt sammen med en annen sykepleier. Ellers så er drømmen å starte noe for meg selv, siden jeg er en ganske selvstendig person og liker å styre mine egne dager. Aner ikke helt enda, men jeg har mange idèer.
Monique8 Skrevet 28. januar 2010 #16 Skrevet 28. januar 2010 Ikke så lett å forklare det på en skikkelig måte kort. Men skal prøve i hvert fall ) Jeg er selv i oppbyggingsfasen. Det det går ut på er at en starter sin egen business innen markedsføring. Samtidig er man tilknyttet og en del av et internasjonalt firma (community). Der har man alle vertøy man trenger for å gjøre jobben. Man har full opllæring, et utrolig bra supportsystem. Og en egen mentor. Det krever ganske mye jobbing i startfasen, naturlig nok. Men etterhvert som man er kommet skikkelig igang vil systemet, som er helautomatisert jobbe mer og mer for en. For meg som er alenemamma er jo dette helt perfekt, jobbe hjemmefra og styre arbeidstiden helt selv. . Og ikke minst det at det ikke er direkte salg passer meg veldig godt, for jeg kan ikke fordra hissige selgere og ville aldri kunnet jobbe som en selv ) De som evt vil ha skikkelig utfyllende info kan ta kontakt på pm
enlitenpågang Skrevet 28. januar 2010 #17 Skrevet 28. januar 2010 Signerer denne! Dritei og nesten på kanten til å bli utbrent etter bare 2 år i jobb.... Er det rart det er mangel på sykepleiere? Det er jo en drittjobb med et h..... jag og dårlig lønn. Her har VIRKELIG regjeringa en jobb å gjøre!! Personlig tenker jeg å søke helsesøster når permisjonen er over. 50% desentralisert passer fint. Da kan jeg jobbe ved siden. Har vært innom tanken på kosmetisk sykepleie, men da må man virkelig ha guts til å satse.
vi har verdens fineste gull Skrevet 28. januar 2010 #18 Skrevet 28. januar 2010 Hoi hoi:) Jeg er også sykepeier. Jobber på en medisinsk avdeling og ELSKER jobben min, hehe:) Gleder meg til å gå på jobb hver dag. Men så har jeg alltid vist at jeg ville bli sykepleier:) Mange negative skjeler på jobben min, og mye klaging og sutring blant sykepleiere, men som jeg sier på jobb, DET HJELPER IKKE Å KLAGE!!! Vi viste da dette da vi tok utdannelsen. Kveldsarbeid, helgearbeid og helligdagsarbeid er en kjent sak, og har man tenkt gjennom karrierevalget er man forberedt på dette. Alt for mange missfornøyde mennesker som jobber i helsesektoren, og jeg skulle ønske noen av de sluttet, slik at vi kunne få inn ny arb. kraft, med positiv innstlilling. Jeg synst jeg har en kjempe meningsfull jobb, og det gjør noe med meg når jeg føler jeg kan gjøre dagen litt bedre for ett alvorlig sykt menneske.
NormaJean Skrevet 29. januar 2010 #19 Skrevet 29. januar 2010 Jeg er kjempeglad i jobben min:-) Jobber for øyeblikket kun natt, og det er helt supert med tanke på lønn/fritid! Jeg tror feilen mange gjør er å ikke skifte jobb når man merker at dette begynner å bli kjiipt! Ingen vits i tråkke på den samme avdelingen hvis man mistrives;) DET vet jeg alt om, hehe
vi har verdens fineste gull Skrevet 29. januar 2010 #20 Skrevet 29. januar 2010 Godt å høre vi er flere som trives, hehe:)
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 29. januar 2010 #21 Skrevet 29. januar 2010 Miljøterapaut 1 på dagsenter for psykisk utviklingshemmede? hihi, er aktivitør på et slikt dagsenter, kun dagtid, ingen helger, ingen røde dager og mange givende opplevelser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå