ღMadame_mim ღ Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 tar dere med klær til babyen på sykehuset, eller bruker dere de klærne som man kan låne der? Jeg har litt lyst til å ta med egne, men på en annen side vil jeg gjøre det som de fleste andre gjør :-P
Elsie84 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Det har jeg og lurt litt på, men jeg har iallefall pakket ned hjemreisetøy og i tillegg en pysj, en body og to bukser. tror jeg belager meg på å bruke sykehustøyet..
You can call me Dårris Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg fikk høre fra en venninne at klærne på Ahus er veldig slitne og små, så jeg har pakket med litt klær til lillegutt. Tror jeg har tre pysjer og tre bodyer, en strømpebukse og noen sokker.
M-Linn Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 det er bare å ta med. jeg har brukt det på mine to, å kommer til å gjøre det denne gangen også. synes også de sykehusklærne er så nitriste også. alle mine venniner har tatt med seg babyklær også, tror nesten det er det mest normale..
Nr. 3 på veg Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Kommer til å bruke sykehusets klær, gjorde det sist også. Veldig deilig å kaste dei i skittentøyet der og slippe å ha med masse klesvask hjem fra sykehuset...
NormaJean Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Ta med egne klær. Sykehus klær er utvasket og slitte, syns det er koseligst å kle ungen i myke, pene og private klær;)
ayaah Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Nå er det nærmere 7 år siden jeg fødte sist, så mye kan ha forandret seg. Men da var det vanlig å bruke sykehusklær ja. Ikke spesielt fine, men slapp unna endel klesvask ja... :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde med to sett sist og brukte det når vi fikk besøk sist Mamma ble nok litt skuffet; hun er av typen som må se selv at alt er på plass og bra. Som å telle tærne. På barselhotellet her hadde de, hvertfall den gang, kun de skjortene en surrer rundt baby, brillebukser og tepper. Helt greit og typisk "på føden" klær! Er vell helt opp til deg; hva du ønsker og orker. Ingen som kommer til å se på hva du gjør likevell. Det eneste negative jeg kan komme på er hvis du blir liggende på barselavd og en pleier skal bytte på barnet av en eller annen grunn. De henter jo ofte barnet til legeundersøkelser og steller i samme slengen. Da kan de lett tro at klærne tilhører sykehuset. Kjedelig! (Men det er jo ikke værre enn å merke senga med at klærne er private. Vet flere som har gjort det)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Anbefaler å ta med noen egne klær til babyen, da sykehusklærne ofte er stive, slitte og for store/små. Koselig å "pynte" babyen litt når den skal vises frem til besøkende osv=)
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Syns nå det var litt sjarm med sykehusklærne jeg. Knyttebody og flanell og helseteppe utenpå, helt supert! Og tror lillegutt hadde det vel så bra som i privat tøy. Er jo alt etter som hva du vil selv men for meg falt det helt naturlig å bruke sykehusklærne og først ta på private klær når vi skulle hjem, gjør det litt offisielt og høytidelig liksom :-P Og så å slippe all klessvasken da! DET er et pluss! Bare å ta av å hive til vask etterhvert, nydelig! :-)
Nine:) Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Signerer deg Villemo;) De ser jo ut som sånne søte "babypakker" hihi. Tredje barnet mitt, og jeg skal ikke ha med annet enn henteklær:)
SusyQ Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes også sykehusklærne var topp. Har sin egen retro sjarm med myke, utvaskede knytebodyer med sykehuslogo på og helseteppe. Og for ikke å snakke om at jeg da sparer å dra med meg masse klær i fødebaggen + ikke minst at jeg slipper å vaske de etterpå. Hadde bare med hentesett sist og gjør det samme nå.
*SmurfeMamma* Skrevet 27. januar 2010 #14 Skrevet 27. januar 2010 Er enig i at de sykhuseklærne er litt sjarmerende, men..... jeg fikk en veldig liten baby sist, så de var jo ALTFOR store, babyn svømte jo i de klærne, så jeg fikk mannen min til å reise hjem og hente et par små bodyer og sparkebukser i str 50... de var også litt store, men det så bedre ut iallefall, så brukte dette da jeg fikk besøk.. denne gangen regner jeg med en litt større baby, men har pakket med et par bodyer og et par bukser/strømpebukser + en pysj, så har jeg det iallefall om jeg får en liten tass denne gangen også... Du kan jo ha med deg noe også ser du når du er der om du vil bruke de eller ikke:) Jeg så ikke mange babyer med private klær når jeg lå på barsel sist egentlig... Fødte i Skien sist og det skal vel du også??
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 27. januar 2010 #15 Skrevet 27. januar 2010 Sjarmerende- hæ?? Det var de ihvertfall IKKE på mitt sykehus hehe (fødte på Riksen). De var kjempeutvasket, stive og store (str 56- 62), og med en liten jente på 2900 g ble de aaaltfor store og sto nærmest ut som et telt på kroppen hennes. Nei, da var det mye bedre med noen fine, myke og gode private klær, og strengt tatt tar vel ikke et par små babyplagg så fryktelig mye plass i fødebaggen;)
T+H+T Skrevet 27. januar 2010 #16 Skrevet 27. januar 2010 Tar med egne klær til babyen.Har gjort det med dei 2 første.Dei klærna på sykehuset er så triste.
FrøkenSprøken Skrevet 27. januar 2010 #17 Skrevet 27. januar 2010 Jeg kommer til å ta med noen boddyer, men det er fordi vi bruker ull på barna, og jeg klarer bare ikke tanken på å skulle ta på en nyfødt liten skatt stivt bomullstøy.
noninona Skrevet 27. januar 2010 #18 Skrevet 27. januar 2010 Jeg hadde meg egne klær til snuppa sist (sept. 08). Gjør det samme med lillegutt denne gangen. Gleder meg til å ta i bruk deres egne klær :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå