Gruffalo:-) Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Pensjonsgivende inntekt - hva er det? Jeg har jobbet 60-80 prosent de siste årene, men har dessverre vært en del sykemeldt i perioder innimellom. Nå jobber jeg 50 % og det fungerer greit, derfor ønsker min fastlege og min psykiater at jeg skal søke om tidsbegrenset uførpensjon i en periode av livet slik at jeg kan oppnå noe stabilitet osv. Ser på nav sine nettsider at de regner grunnlaget for ytelsen utifra pensjonsgivende inntekt, og da lurer jeg på om sykepenger og også fødselspenger regnes med i det grunnlaget eller om det kun er de pengene jeg har tjent når jeg faktisk har vært frisk nok til å jobbe? Håper noen vet..
ღBellღ&gulletღ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hos meg tok det der hvor jeg kom best ut, tror de la i sammen de 3 siste årene også tok snittet av det. Kom bedre ut med det enn om de bare hadde tatt fra siste året.
Gruffalo:-) Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2010 Ja, det har jeg forstått, men jeg lurer vel egentlig på om sykepenger blir regnet med i det grunnlaget? Eller om de trekker vekk sykepengene og bare tar lønn fra arbeidsgiver som pensjonsgivende inntekt?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 de tar med sykepenger også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå