Venterpå#2 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 I går kveld når jeg skulle sove, så merka jeg at det var noe vått i senga (hadde da lagt på siden), så da jeg skrudde på lyset for å sjekke, så jeg en liten våt flekk. Var da litt våt rundt det ene brystet..da har det vel lekket litt melk da eller? Har ikke merka noe til dette tidligere, og det har ikke vært noe mer nå i løpet av dagen. er 29+2 i dag.. Kan jeg plutselig lekke mer melk eller? burde jeg bruke ammeinnlegg eller? tenker på om det er fare for at det plutselig renner melk ut av puppene.. Er førstegangsfødene, og derfor helt uvitende ang. dette. Takker for svar
b_a_b_y_ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Det er nok lite sannsynlig at det vil komme mengder ut av puppene dine før du har gjennomgått fødselen, men det er absolutt ikke unormalt at det kommer litt allerede nå! Jeg er 36 uke og det er lenge siden det kom første gang til meg. Under første graviditet lak jeg en stor flekk i senga da jeg var 4mnd på vei :0) Det er nok i hovedsak trykk på og stimulering av brystene som provoserer fram lekasje av mel, så det er nok sikkert ikke nødvendig med innlegg. Kanskje legge en håndduk eller noe i senga hvis du ser det fortsetter, slik at du berger madrassen!
Venterpå#2 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2010 takk for svar er ikke så veldig keen på å plutselig lekke masse melk liksom..så håper ikke det skjer..har kjøpt sånn "tisselaken" som jeg tenkte å legge under lakenet i senga bare for å beskytte madrassen for evt. framtidige melke-lekasjer..hehe.
Lycke80 Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har lukket melk helt siden uke 26, men det kommer bare på natta. Sover med ekstra laken i senga slik at det ikke blir flekker på madrassen. Er visst noe med hormonene når man sover som gjør at det kan bli mer produksjon da. Det er litt plagsomt, men sånn er det vel å være gravid
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Sånn har jeg hatt det i mange uker.. Kommer bare på natta
Magia Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Kom omtrent rundt de tider på meg også, og jeg lakk både dag og natt. Men jeg tenkte som så at det ikke var så mye at jeg trengte ammeinnlegg, men det er det dummeste jeg har gjort! Jeg var nemlig i bryllup og lakk gjennom den lysegrålilla kjolen (den verste fargen å bli bløt i!), så det endte opp med at jeg måtte få bind av bruden for å ikke melke mer igjennom! Kan sikkert le av det om en stund
*SmurfeMamma* Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Tror dette er veldig individuelt fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.... 1. svangerskap begynte jeg å lekke melk i uke 16!!!!.... lakk kjempe masse, måtte gå med ammeinnlegg både på dagen og på natten, kom jeg nær puppene, så rant det med en gang... i dette svangerskapet begynte jeg ikke å lekke før jeg var 29 uker, og jeg lekker bare bitte litt om natten... kan klemme ut noe melk om jeg vil det,men det renner ikke på langt nær som sist...
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 27. januar 2010 #8 Skrevet 27. januar 2010 Signerer de ovenfor her. Sist svangerskap startet lekkasjen ved ca 20 uker, denne gangen ved 12 uker! Men det er ikke mengder, bare at BHéne mine ble flekkete inni. Men skikkelig melk fikk jeg ikke før 4 dager etter fødselen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå