JPG2011 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har en hunnkatt som jeg har hatt i 3 år. Jeg har kjempelyst på en til katt, og har nå en jeg kan kjøpe, en jentepus til. (kattunge) MEN den katten jeg har nå er gatas skrekk. Jager nabokatten og andre veggimellom. Nytter det da å få en til? Hvordan går jeg evt frem for at disse to blir venner?
* 5 om dagen * Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 veldig vanskelig å vite. men en kattunge pleier å være mere akseptert,enn en annen voksen katt, og ikke lurt å ha samme kjønn. men som sagt, det er vanskelig å vite, jeg regner med katten er snillere inne enn ute, og et helt annet gemytt inne. det er egentlig bare å prøve. jeg har 3 stk, 1 jente og 2 gutter,alle kastrerte, men har fått de voksne alle sammen, og det går greit. de er ikke bestevenner, men godtar hverandre. her er det jenta som er sjefen.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Det er bedre når det er en jente, ofte kan hun få "morsinstinkt". Ikke noen regel, men gatas skrekk trenger ikke alltid å være gatas skrekk! Det er forskjell på det indre og det ytre - det som vil forsvare territoriet og vise frem sitt tøffe ytre og det som vil ta vare på det man har og være god og kjærlig ) Er hun sterilisert? *Det går ofte bedre med to av samme kjønn. Ved tilvenning og første møte: Kjøp Feliway. Gå på til vetrinæren, så får du kjøpt der. Bør imidlertid settes i noen dager i forveien, for å få effekt. http://www.vetshop.no/storefront.php?pid=14 Ellers vet jeg at det har kommet ett nytt produkt på markedet, men jeg husker virkelig ikke hva det heter. Det lå på disken på vet.kontoret der jeg går.. Kanskje det ligger noe slikt på ditt vet.kontor også..? Tilvenning bør skje rolig, uten stress. La de få møtes. Om det er en helt nyy kattunge, så.. Burde ikke katten din angripe denne katten. Jeg har ført sammen to hannkatter, i alder av 10 og 12år - de var aldri bestevenner. Men.. De gikk overens på en måte. En jente burde ikke angripe en forsvarsløs kattunge. Hviordan de kommer til å gå overens senere er det ingen som vet. Samboeren min har ført sammen en jentekatt som var 5år og en kattunge. Det var en hann. Katta var gatas skrekk for alle andre, men den nye kattungen ble "barnet" hennes. Passet på og jagde alle som kom i nærheten av han! Når hun døde ble plutselig han alene, og piiilte vekk om han så andre katter. Han hadde jo ingen som kunne forsvare han for seg! Men, etterhvert fikk han dreisen på det, og nå er HAN gatas skrekk.. *sukk* Heheheh ;o)
JPG2011 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2010 Tusen hjertelig takk for langt svar!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå