Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Da jeg etter lengre tid hadde hatt UVI i forfjor fant jeg ut at jeg var gravid. Nå har jeg hatt UVI i snart 4 uker og er gravid.. Er det noe ved graviditet som gjør meg mer utsatt for UVI? Har ikke hatt det utenom graviditet
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Det er visst lettere å få UVI når man er gravid. Jeg hadde min første og (til nå)eneste UVI når jeg var gravid.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har også "konstant" UVI når jeg er gravid.... Med sistemann tror jeg jeg hadde det 4 ganger....:S Og legene hadde ingen tips om hva jeg kunne gjøre for å forhindre det....
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Urinveisinfeksjon. Og ja, det er ofte lettere å få det under graviditet enn vanlig. Det er jo endel av det de tester for på svangerskapskontroller, siden man kan ha det uten å merke det, og det kan skade babyen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Man er mer utsatt for UVI når man er gravid. Jeg fikk tips av legen om å holde meg varm (særlig nedentil), vaske meg med mild underlivssåpe, alltid tørke meg bakover etter å ha vært på do, samt å tisse etter å hatt sex! Tror tipsene har hjulpet, for har ikke hatt infeksjon én eneste gang i dette svangerskapet, og før kom de på rad og rekke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå