Gå til innhold

Hjelp meg! Jeg blir gal!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene øret mitt har tettet seg helt. Har liksom dott i øret som ikke går bort, så det er et voldsomt trykk i øret. Ikke hører jeg noen ting heller. Det er jo så ubehagelig.

Hva kan dette komme av, og er det noe jeg kan gjøre for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en slik dott i øret selv en gang og det er ikke behagelig!

Du kan helle olje (gjerne litt oppvarmet- lunken babyolje eller matolje kan brukes) i øret. Ligg med øret opp slik at det renner godt inn.

Etter å ha latt det virke (10-15 min) så skyller du med varmt vann.

Det kan hvertfall hjelpe:)

Skrevet

Har sprayet oppi masse nesespray, i nesa:) Men, hjelper ikke. Kan prøve olje da.

Hvor lang tid tar det før det går over da? Klikker snart jeg altså.

Skrevet

Ørebetennelse mest sannsynlig... hadde det slik engang. Trykket var enormt og jeg følte hodet skulle eksplodere. Fikk øredråper av legen og vips var det vekk...

Skrevet

Ja, trykket i øret er enormt. Har trykk i hodet også, som gjør at jeg har veldig vondt i hodet.

Men, skal ikke ørebetennelse være veldig smertefult i selve øret da? Er jo ikke smerter bortsett fra trykket da. Foreløpig i allefall.

Skrevet

Jeg har hatt det sånn et par ganger når jeg har vært forkjølet og det er egentlig ingenting annet å gjøre enn å vente på at det går over og bruke nesespray så lenge. Hos meg varte det såpass lenge at jeg fikk en kortisonnesespray av legen (sammen som samboeren min får pga pollenallergi, husker ikke hva den heter) ettersom jeg hadde brukt nesespray lengre enn det er anbefalt. Det tok vel 2-3uker før dotten var helt borte og jeg hørte normalt igjen, men det var ikke vondt, bare ubehagelig det meste av tiden.

Skrevet

Jeg har akkurat vært skikkelig forkjølet. Bedre nå, men dotten kom i dag.

Jeg kommer til å bli mannevond hvis dette skal holde på i flere uker! Buhu...

Skrevet

Kansje du skulle gå og få skylt ørene? Jeg har hatt dotter i begge ørene på en gang 2 ganger! Det var helt GRUSOMT! Holdt på å bli gal! Verst var det om natta og om morgenen når det var helt stille! Jeg fikk samboeren min til å ringe legen.Jeg trengte ikke legetime.Kunne bare komme og en sykepleier skylte ørene! Dottene ble borte på flekken!

Skrevet

Jeg hadde det samme en gang, da var det en ørevoks-"ball" som hadde tettet igjen. Jeg måtte kjøpe olje som jeg skulle ligge med natta over før legen skylte ut øret med en stor vannsprøyte. Når trykket slapp var jeg så lettet at jeg gikk og smilte hele dagen :-) Og du verden så godt jeg hørte etterpå...

Skrevet

Gjspe, pusse nesen.....golde deg gor nesen og blås opp kinnene....det kan hjelpe. Trykksmerter kan være utrolig vonde. Prøv med jevne mellom rom....

Skrevet

holde for skulle det være....

Skrevet

Har prøvd å blåse og alt det der. Prøver med jevne mellomrom. Hadde håpet jeg skulle sluppet legen.

Men,jeg jobber på sykehjem, så kan få noen til å gjøre det på meg der kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...