Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde permisjon fram til midten av sept,ble da sykemeldt.Ser ut til at jeg blir sykmeldt fram til sommeren (er da ferdig med behandlingen) Så til spørsmålet,jeg får vel feripenger av permisjonspengene i mai,får jeg da sykepengene i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Nei, du får ikke sykepenger og feriepenger for samme perioder. Du kan enten fortsette på sykepenger og utsette ferien eller du kan ta ut ferie i steden for å få sykepenger. Hvis du velger det første må du oppfylle noen vilkår, som ikke å reise utenfor EU(?) og gjennomføre all behandling uten å måtte utsette timer ol.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde persmisjonspenger fra arbeidsgiver i hele 2009. Nå ved årrskiftet går jeg over til Nav og får sykepenger derifra. Nå ser det ut til at jeg blir sykemeldt ganske lenge desverre. Vil jeg da få feriepengene fra min arbeidsgiver til sommeren. Det skal man vel ettersom man har tjent feriepengene opp i fjor. Vil man da få feriepenger og sykepenger samtidig? Man skal vel ikke ta ferie fra Nav fordi man får feriepenger fra en tidligere arbeidgsgiver? Håper det ikke gjør noe at jeg slenger meg på tråden din?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Sansynligvis vil du få feriepenger av din arbeidsgiver i år, men du får ikke feriepenger samtidig som du får feriepenger. Så idt jeg husker står dette på sykmeldingssjemaet du leverer til NAV, egenerklæringsbiten. Du kan imidlertid friskmeldes en periode for å ta ut ferie eller du kan utsette ferien til du er frisk igjen.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Enn om man ikke blir frisk igjen, jeg frykter uføretrygd en stund. Går man da glipp av feriepengene for godt?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 HI her! Jeg forstår ikke dette. ? Jeg hadde permisjon Fra januar til midten av sept 09.Og får vel ikke feripenger fra arbeidsgiver når jeg ikke jobbet i 09?Så da må jeg få fra Nav (så så mange uker man har krav på av perm.pengene) Får jeg ikke da sykepenger den mnd de betaler ut feriepengenen på? Husker de snakket i fjor om på denne siden at de fikk ekstar penger i slutten av mai (feriepengene fra perm.tiden)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Hihi du får sikkert like mange forskjellige svar på nav om du spør like mange personer som her. Jeg mener du skal ha feriepenger i tillegg til sykepengene . Men kan ikke si det 100% sikkert. Man tar jo liksom ikke ferie fra nav...............
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Jeg er bare så grønn på dette Alt med permisjon og sykmeldig og sykepenger har jeg ikke vært borti før. Mener at jeg leste at de som hadde permisjon i 08 fikk feriepengene de hadde opptjent fra perm.pengene kom som en bonus i fjor.
gullgutten_min! Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 du får feriepenger for de 15 første ukene du er sykemeldt/permisjon og du får de utbetalt i mai året etter. så er du sykemeldt da får du sykepenger også, så sant du ikke da faktisk skal ha ferie da!! dette fyller du jo ut på egenmeldinga du sender til nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå