Gå til innhold

Sorel sko. Erfaringer?

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster har så bred fot og har til nå brukt viking vinter sko. Men disse koster jo nesten 1000 kr i hennes str. Så lurer litt på sorel som skal være så gode og passe til veldig kalde forhold. Noen som har erfaring.

Og gjerne peiling på om de er små i str. for det tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt små i størrelsene, men de er varme så det holder.

Eldstemann her hadde et par sist vinter å nå i høst så måtte han ha nye for de gamle var for små. Da fikk han selv bestemme om han ville ha de samme eller noen andre. Og han var helt klar i talen, han skulle ha helt likense som sist for de var super varme!!!

Nå har begge to de! I fjorvinter var det kun min eldste som hadde sorel, nå har halvparten av barna på avdelingen det. Fordi at de ansatte har fortalt at han var den eneste som aldri var kald på beina!

Eneste jeg har fått klager på fra begge to er at det blir litt for varmt innimellom! =P

Skrevet

Tipper str 30 i ecco f.eks er passe (men de er for smale). Bør jeg kanskje gå for str. 31 eller 32 da tror du? Er de veldig små?

Skrevet

De kom jo elendig ut i testene =(

Mens de jeg har kjøpt kom godt ut. Bare at modellen passer ikke hennes fot.

Skikkelig irriterende!!!!!

Skrevet

Her blir det sorel så lenge jeg får bestemme hva unga skal ha på beina. De er varme og lette å få av og på. Har vann-avvisende i år, men går nok for den vanntette varianten neste gang.

Skrevet

Hva slags sko er dette? Vintersko? Dyre? Hvor får man tak i dem? Har kalde barn, så å holde dem varme og tørre på bena er viktig:)

Skrevet

sportsdeal.no

andre sportsforretninger

Prøv også kelkoo.no og søk på sorel.

Eller bare google sorel.

Etter hva testene så var de ikke vanntette, fins det flere typer?

Forsto at det ikke var gore tex!??

Skrevet

http://www.gsport.no/Kategorier/BarnJunior/Sko-barnjunior/

der finner dere dem!

Cub vinterstøvel er bare vanntette helt nederst, mens super trooper er vannavstøttende hele veien opp. Må impregneres av og til som alle andre sko som skal være vanntette da. Min yngste er typen som kan stå i alle vanndammene hele dagen og han har enda ikke vært våt på beina. Eller jo engang, men det var fordi han la seg ned å svømte så det kom vann ovenfra og ned i skoene.

Skrevet

Ble litt feil d der ja! =P

Cub vinterstøvel er vanntette helt nederst og vannavstøttende resten av veien opp. Skal holde føttene varme ned til -25grader.

Super trooper er vanntette hele veien og skal holde føttene varme ned til -40grader.

Begge mine har super trooper. Jenta til ei venninne av meg syntes de ble veldig tunge så hun liker de ikke, mens mine to elsker de.

Akkurat nå er de på tilbud på g-sport sine nettsider også. 399kr istede for 599kr!

Skrevet

Sorel sko er varme og gode, minuset må være at de er veldig tunge å ha på og gå med. Jeg har sånne selv og de er ikke noe å ha på om man skal gå langt, da får du veldig vondt i beina og leggene/anklene :( Men ellers elsker jeg de skoa og de er unnværlige når jeg skal være lenge ute i kulda, jenta mi hadde sånne men de ble for tunge å gå med så mye som hun går så hun har nå viking gortex vinterstøvlett kjøpt på obs for 499,- Kjempeglad for at jeg har obs i nærheten for de samma skoa koster vel 1000,- kr på skobutikken. Synes de er brede og gode.

Skrevet

Det er viking vintersko hun har hatt, men de som er så store er en litt anderledes modell som er litt smalere enn "barne viking" så jeg tørte ikke å kjøpe uten å ha henne med.

Skal kikke en tur når jeg reiser til byen på fredag, hadde egentlig tenkt hun bare skulle få ha de som hun har nå til vinteren var over. Avd leder i bhg sa idag at hun var veldig god å varm på bena etter at de hadde vært ute idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...