Gå til innhold

Noen som har tenkt på navn ennå? Eller er dere redde for å dele tilfelle noen "stjeler" navnet?


Tullball

Anbefalte innlegg

Vi fikk vite i går at det blir en jente så nå har jeg begynt å aktivt lete etter navn... Problemet her i gården er at vi foreldre er fra to forskjellige tidsepoker (virker det som noen ganger i hvertfall når det gjelder smak på navn!!). Vi brukte liksom tre uker på å bli enigne om navn på fuglen vår... :)

 

Jeg vil helst ikke ha et veldig vanlig navn samtidig som jeg liker mange av poppis navnene (Amalie, Mathilde etc). Jeg prøver derfor å finne uvanlige navn som ikke blir for sære (Marion, Maiken, Amelia, Ophelie etc), og det er jammen meg ikke lett!

 

Mannen min liker typisk feminine navn som Madelene, Isabelle, Josefine etc., men det blir for sukkersøtt syntes jeg.

I tillegg har vi et veldig "svensk-klingende" etternavn som ikke gjør det noe bedre...

 

Vi tenker også å kalle opp etter en av besteforeldrene (Alma), men da vil mannen ha et mellomnavn og det klarer vi ikke bli enige om.

 

Jeg liker ikke typisk norske navn som Johanne, Ingrid etc...

 

Er det noen som har noen innspill eller som vil være med på skravlinga??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet, men jeg klarer ikke navnet Louise på grunn av Martha Lousie (prinsessa). Men takk for innspill!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka med Alma Lovise da? Eller Alma Sofie:) Alma Elisabeth:) Alma Janea:) Æ like navnan Eleah og Linita... Men æ har en liten gutt i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått vite at det blir jente og har flere forslag. Samboeren min rister på hodet for hver dag når jeg prater om babyen så har jeg nye navn jeg bruker. I dag heter hun Alexandra. Må prøve de ut høyt for han for å se hvilket både han og jeg liker best.

Viktig å tenke på at det skal passe med etternavnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småfrøknene i magen skal hete Emilia og Adèlen!

Det er ikke skrevet i stein enda, men foreløpig heter de det.. :-)

 

Andre navn vi tenker på er Frida & Fredrikke eller Frida & Filippa.

 

Mannen har alltid ønsket navnet Emilia, men siden sønnen vår heter Ferdinand vil vi ikke gi den ene jenta et navn på F og ikke den andre.

 

Begge eller ingen..

 

Hva synes dere? Hvike navn synes dere var finest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine innspill her! Mannen liker spessiellt Alma Sofie. Et navn vi begge liker er Alma Emmelie... vi kommer nok til å bruke andre navnet som hovednavn og jeg er nok derfor ekstra opptatt av at det er fint og ikke for vanlig kanskje.

 

Sikkert greit å prøve ut navna, selv om det er litt fjernt ennå. Klarer liksom ikke helt å se for meg barnet, selv om magen er der og vi har vært på UL og hun sparker hele tiden.

 

Ilena er et navn jeg ikke har hørt før. Syntes det var fint jeg!

 

Jeg liker nok Frida og Filippa best av dine forslag. Syntes nok også det står best i stil med Ferdinand også. Men Emilia var alle fint også! Fredrikke og Adèlen er jeg ikke så veldig begeistret for (selv om de ikke var stygge)

 

:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma Fillippa

Alma Viktoria

Alma Josefine

Alma Karoline

Alma Kristine

Alma Theoline

Alma Ulrikke

 

Ja, det var noen..... :-) Lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...