Gå til innhold

Opplysningsplikt etter fødsel..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg opplysningsplikt til barnefaren å si ifra om at jeg har født?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det.. Men han får vite det om han får krav om å betale bedrag. Men det kan kanskje være hyggelig for han å få vite at han har et barn et eller annet sted og.

Skrevet

Han "opplyste" meg i går om at han ville ha farskapstest, han skulle egentlig være på sykehuset under fødselen og bo hjemme hos meg en stund etter for å lære barnet vårt å kjenne. Men nå vet han ikke om han er far til barnet, så da vet ikke jeg om jeg vil si ifra at jeg er på vei inn til sykehuset.. jeg vil i allefall ikke ha han boende her i 1 uke.. Så jeg trenger ikke si at jeg har født før jeg er hjemme å han kan dra å ta blodprøvene sine?

Skrevet

Om du VET at det er han som er faren så synes jeg det er smålig av deg å straffe ham, og barnet, fordi han er usikker

Skrevet

Jeg sier det igjen: Nå er du IKKE den voksne parten, i allefall...Du VET jo at han er faren, i følge deg selv. Og da sier man selvsagt i fra.

Det du gjør nå setter standarden for hele deres samarbeid i de neste 30 årene. Han er der for å bli (i livet ditt, altså) og du bør prøve og gjøre det beste ut av det.

Så om han ønsker en farskapstest. Det hadde jeg også begjært hvis jeg ikke var sammen med moren til mitt barn. For mye står på spill (både økonomi og følelser) til å være pappa og så plutselig få i trynet: "Nei, du var visst ikke pappa likevel..."

Hvis en ikke er mer voksen enn som så, så burde dere kanskje tenkt dere hakket bedre om før dere valgte å reprodusere dere....

Skrevet

Jeg synes dette blir veldig rart da, skjønner du er såret. Men jeg mener han har rett til å vite at du er i fødsel. Det er din sak om du vil ha en med eller ikke, ingen bør ta med noen de egentlig ikke er der. Det samme om at han skal bo til deg ei uke, helt opp til deg! Ingen som klandrer deg.

Jeg ville ha sendt en melding om at jeg er på sykehuset, og en melding etterpå om kjønn og at nå kan han bare komme nedover å ta blodprøven. Og opplyst om at jeg vil/ikke vil ha besøk av han på barsel. Prøv å snu situasjonen litt på hodet, om han har ansvar for deres unge og noe skjer. Så skal ikke du få vite det, fordi du har såra han.. Ble litt forvrengt det der, men håper du skjønner hva jeg mener!

Lykke til med fødselen :-)

(er det gutt? fikk skikkelig guttefølelse på deg :)..)

Hilsen anonym isted (husker ikke klokkeslettet:P)

Skrevet

Anonym 18:38 = anonym 18:29 ;)

Skrevet

Hmm, var det du som skrev innlegg i går og, eller når det var?

Uansett, jeg tror ikke du har noe plikt til det nei.

Men kan det skade at du hvertfall skriver en melding om det da, sånn at han vet?

Du bestemmer jo selv om du vil ha han på sykehuset eller hjem til deg, men du må jo først og fremst tenke på barnet ditt :)

Skrevet

Vi var jo sammen når vi ble gravide, så det er ikke som om at det var et one night stand, da hadde jeg jo forstått det..

Tenkte jeg kunne si ifra når jeg har født.. Men det er så sårt å ha mannen som jeg VET er faren til datteren vår der og han ikke tror at han er faren...

anonym xx:xx: Det blir ei jente..

Ja det var jeg som skrev i går..

Skrevet

Husker ikke helt innlegget ditt fra i går, men hadde min kjære plutselig sagt noe sånt, hadde jeg IKKE ringt og fortalt at han hadde blitt pappa. Den gleden ville jeg ha latt han få av noen andre.

Ærlig talt, liksom. Han viser ingen stor interesse ved å plutselig lure på om han er pappan.

Ja, sikkert barnslig, men det ville gitt meg en god følelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...