Gå til innhold

Amalie kom til verden 15.01.10 <3 Min historie =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 2.januar og var på overtidskontroll fredag 8.januar. Ble tøyd litt,men til ingen nytte. Ny kontroll mandagen og fikk avtale om å legges inn onsdag og settes igang.

Onsdag møtte vi opp med godt mot og ble tatt ctg,blodtrykk osv. Fikk så en sjekk og var ganske moden,men tappen var fortsatt 1cm ca og ingen åpning. Fikk da en sprøyte med gel oppi livmorhalsen for og hjelpe modninga. 6 t etter fikk jeg en ny,siden d ikke var forandring. Får kun to doser pr dag,så ingen flere onsdagen. Fikk sjekk i 23.30 tiden og heller ikke da var det forandring.

Torsdagen så kom legen rundt kl 09.00 og fikk ny sjekk og atter en ny sprøyte med gel. Etter 6 timer var det ny sjekk og ny sprøyte..ingen forandring. Begynte og miste motet der vi låg. Fikk så sammentrekninger med ca 3 min mellom utpå kvelden. Dette varte i 2-3 timer og de begynte og bli ganske vonde.. yes,endelig skjer det noe tenkte vi =)

Fikk en sjekk og nei da...ingen forandring. Det begynte og bli snakk om keisersnitt.

Fikk beskjed om å faste fra 00 om kvelden i tilfelle ks.

Våknet fredag av at legen kom inn og tok en ny sjekk på meg. Ingen forandring etter 4 doser og da var det ikke vits med flere sa han. Det ble bestemt ks.

Fikk litt sjokk,men siden jeg hadde ks forrige gang også så visste jeg hva jeg gikk til. 1 time etter bestemmelsen så ble jeg trillet ned. Kl 10 ca var jeg på opperasjonsstua. Fikk bedøvelse og ble gjort klar. Kl 10.41 var lille prinsessa mi ute <3

Hun veide 4000 g og var 53 cm. Nydelig og fin da hun kom ut =)

De kom inn med henne igjen da de hadde vasket henne og tårene bare trillet på meg. Noe så lite og nydelig.

Nå har vi kommet oss hjem og koser oss masssse =) Hun er skikkelig snill og go.

Vet at om jeg skal ha flere barn,så har jeg ingen valg lenger. Det blir ks uansett på meg nå.. Litt vemodig og tenke på å aldri få oppleve en vanlig fødsel. Men så lenge en kan få barn skal en ikke klage =)

Ønsker masssse lykke til til dere som ikke har fødd ennå,og til dere som er ferdige: La oss virkelig nyte den baby tiden vi har fremfor oss :D

Takk for meg her inne =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!!!! Skjønner vemodet, men du har jo fått ei nydelig pie iallfall:O) kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille jenta deres:-)

Skrevet

gratulerer så mye :-) kos dere masse :-)

Tror jeg kommer til å måtte settes i gang jeg og... bare lurer på om sånn sprøyte er vondt å få?? vet jeg skal gjennom en fødsel som sikkert er tusen ganger værre, men jeg er liksom så pingle når andre påfører meg vondter...

Skrevet

tusen takk alle sammen:)

nei,en slik sprøyte gjør ikke vondt. nesten værre når de sjekker åpning osv. men den gel i sprøyta er veldig mild. fikk dn pga ks forrige gang også,så da kunne de ikke gi meg sterkere medisin.

Det vanlige er vel en tablett inni skjeden tror jeg =) og det gjør nok sikkert ikke vondt =) sterkere også dm.

Er du langt på overtid lr?

Masse lykke til hvertfall =)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Amalie skal jenta i magen min hete også:D

det er et nydelig navn!

masse lykke til videre:D

Skrevet

blir satt i gang i mårra og spurte jm om denne gel - sprøyta, og hu forklarte det samme som deg. jeg får nok tablett jeg og den var sterkere visstnok... :-)

nå må du kose deg masse med lille prinsessa, gratulerer igjen :-)

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Amalie :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...