saa09 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Noen som har brukt dette i svangerskapet?? Jeg har fått det av legen idag, men det står at fosteret mulig kan påvirkes, hva betyr det?
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Zidoval er et legemiddel som hovedsakelig virker lokal, men at noe kan bli tatt opp i blodbanen. D.v.s at fostret kan få legemiddel i seg på den måten, men det er mikroskopisk. Data fra et stort antall graviditeter indikerer at metronidazol ikke er skadelig for fostre/nyfødte barn. Det foreligger ingen formelle studier av gravide kvinner behandlet med vaginalgel. Bør derfor brukes med forsiktighet hos gravide kvinner. Jeg tror at produsenter plikter til å skrive slik i pakkningsvedlegg, stor risiko å påstå at ingenting går inn i blodsystemet. Antar legen har vurdert dette nøye og vurdert nytte kontra risiko før han/hun rekvirerte legemiddlet til deg
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg brukte det i uke 22, etter legesjekk med påvisning av skjedekatarr/bakteriell vignose. Fikk beskjed at det var trygt. Ble helt fin etterpå
saa09 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg fikk det av gynekologen idag etter påvist bakeriell vaginose, og han vet jo veldig godt at jeg er gravid. Så da antar jeg at det er trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå