Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt dette i svangerskapet?? Jeg har fått det av legen idag, men det står at fosteret mulig kan påvirkes, hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zidoval er et legemiddel som hovedsakelig virker lokal, men at noe kan bli tatt opp i blodbanen. D.v.s at fostret kan få legemiddel i seg på den måten, men det er mikroskopisk.

Data fra et stort antall graviditeter indikerer at metronidazol ikke er skadelig for fostre/nyfødte barn. Det foreligger ingen formelle studier av gravide kvinner behandlet med vaginalgel. Bør derfor brukes med forsiktighet hos gravide kvinner.

Jeg tror at produsenter plikter til å skrive slik i pakkningsvedlegg, stor risiko å påstå at ingenting går inn i blodsystemet.

Antar legen har vurdert dette nøye og vurdert nytte kontra risiko før han/hun rekvirerte legemiddlet til deg

Skrevet

Jeg brukte det i uke 22, etter legesjekk med påvisning av skjedekatarr/bakteriell vignose. Fikk beskjed at det var trygt. Ble helt fin etterpå :)

Skrevet

Jeg fikk det av gynekologen idag etter påvist bakeriell vaginose, og han vet jo veldig godt at jeg er gravid. Så da antar jeg at det er trygt.

Skrevet

Jeg ville stolt på det ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...