mandalay Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hører egentlig til 1 trimester, men sniker meg inn til dere for å spørre om råd vedr. fødested. Jeg er veldig usikker på om jeg skal søke fødeplass på Riksen eller Ullevål. Noen som har tips? På Ullevål sine sider står det at de pusser opp frem til oktober 2010. Mulig det blir bråkete der? Takk!
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har ikke født ennå, men har ligget flere uker inne på Riksen pga. fare for prematur fødsel. Synes de har helt fantastiske ansatte og de har den beste ekspertisen, men få enerom! Tomannsrom betyr mindre søvn, mer støy og man må forholde seg til besøkende hos naboen. Ingenting blir privat. Ullevål kjenner jeg ikke, så håper du får noen bidrag fra det sykehuset :-) Lykke til videre i svangerskapet!
Fifrildi Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde en venninne som var innlagt noen dager på en av avdelingene på Ullevål nå i vinter, og hun klagde over at det var vanskelig å slappe av pga bråket. Men jeg aner ikke hvordan den byggingen ligger til ifht barsel og sykehushotellet. Jeg har valgt Riksen fordi jeg har ekstra stor tiltro til deres fødeavdeling og jeg har sykehusangst så det teller mye for meg (men har tiltro til Ullevål også, vi snakker avveing mellom to bra sykehus her). Riksen fylles raskt opp fordi de bla har ekspertise på fødsler med komplikasjoner så man må søke dit tidlig. Riksen har ikke pasienthotell og de har dobbeltrom på barsel, så hvis du ønsker pasienthotell er det bare å søke Ullevål med en gang.
millimams Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Jeg hadde valgt Ullevål med mindre du ikke har en risikofødsel. Der kan samboer sove hos deg og være sammen med deg og barnet hele tiden. Du slipper dobbeltrom. Begge er som nevt bra sykehus, men riksen er spesialisert på fødsler som ikke nødvendigvis er "normale". Ullevål har forøvrig all ekspertise du trenger
Jente+Oktoberbarn Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Jeg søkte meg til riksen fordi jeg har hørt så mye positivt om personalet der og at de har mer tid til hver enkelt fødende enn de har på ullevål. De legger til rette så godt de kan med rom og dersom det ikke er fullt er det mulig for pappaen å få overnatte. Jeg var på svangerskapskurs der for noen uker siden og jeg synes det virker veldig bra Men det er mange om beinet, så man må søke tidlig om man skal få plass. Jeg søkte så snart jeg fant ut at jeg var gravid, alt i uke 5
Anabelle2010 har født! Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Har født på Riksen to ganger før og var kjempeglad da jeg fikk plass denne gangen også, selv om jeg ikke fikk søkt før uke 12! Personalet er utrolig flinke og gjør sitt ytterste for at de fødende skal ha det bra og være trygge. De har også den ekstra kompetansen som trengs om noe skulle gå galt med mor eller baby, noe jeg synes er veldig betryggende! Jeg lå på to-mannsrom begge gangene men synes ikke det var et stort problem. Ja, man sover ikke like godt på sykehuset som man gjør hjemme, men vi er jo alle i samme situasjon. Hvis alt er bra med både deg og babyen kan du jo i teorien reise hjem så snart legen har sett på babyen, og heller reise tilbake for å ta blodprøven som tas av babyen minimum 60 timer etter fødsel. På barselavdelingen er de også eksperter når det gjelder ammehjelp! Og slipper dere ikke ut før de ser at ammingen/mating er godt i gang og de ser at babyen legger på seg. Hvis du ikke får plass på Riksen ville jeg heller søkt på A-hus selv om det kanskje er litt lengre å kjøre. Da slipper du i hvert fall masse byggestøy som det kanskje vil være på Ullevål! A-hus har helt nye lokaler og tipp-topp utstyr.Det er helt sikkert veldig gode jordmødre og barnepleiere der også. En venninne fødte der for 7 uker siden og hun var veldig fornøyd. Hun var førstegangs med setefødsel og fikk enerom da.
miemamma Skrevet 27. januar 2010 #7 Skrevet 27. januar 2010 Jeg fødte på Ullevål, var der i 10 døgn grunnet prematurfødsel. Merket ingen ting av bygging. Superfornøyd med Ullevål, alle var helt supre, kunne ikke hatt det bedre eller blitt tatt bedre vare på. Kommer til å søke meg dit neste gang også!! Supert med hotell og enerom!!! Møtte ikke en lege, jormor, pleier som ikke var flink/hyggelig. Så jeg anbefaler Ullevål, men har hørt mye bra om riksen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå