Gå til innhold

Kunne deres baby åle/krype ved 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gjør ikke det. Blir bekymret av å lese diverse forum. Vet jo at det er individuelt,men allikevel. Mye skremselspropaganda på internett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kunne det, men var tidlig ute med det meste. Men flere av babyene på svømminga kunne ikke krype osv før de ble 9 - 11 mnd, så er nok ikke noe bekymre seg over :)

Svigermora mi gadd ikke krabbe eller noe før ho var 13 mnd, og var 16 mnd når ho beynte å gå.

Skrevet

Synes ikke du skal ha alle disse damene her inne som målestokk for din egen babys utvikling.. Her er det mange babyer som tydeligvis reiser seg opp i en alder av 3 mnd etc - noe som er svært svært sjelden..

At din baby ikke åler i en alder av 8 mnd er høyst normalt det også!

Vær stolt av babyen din du!

Og om du vil, så send meg en pm så kan jeg sende deg mange fine øvelser du kan gjøre sammen med babyen din for å øke interessen for å åle/krype...

Skrevet

Ja nr. 2 gjorde det, han var tidlig ute med det meste:-) sånn som å rulle fra mage til rygg og motsatt, reise seg, gå rundt bordet osv.

Men jaggu drøyde han helt til han var 15mnd med å gå på egenhånd.

Så jeg tør påstå at det er så store forskjeller på barn at man bør ikke lese hva andres barn kan, for da kan man fort få inntrykk av at det er helt vanlig å kunne sykle på tohjulsykke ved 9 mnd alder:-D

Skrevet

Jeg har fire barn og tre av dem gjorde det, mens hun ene ikke krabbet før hun var et år gammel. Du trenger ikke være bekymret, de utvikler seg i sitt eget tempo, og når de plutselig får dreisen på det så går det lynende fort :)

Skrevet

Det er så forskjellig! Er ingenting å stresse over. Anine krabber nesten, er en blanding av krabb og ål - hun er bare 6,5 mnd. MEN resten av de på barselgruppen gjør ingenting, og de er 1 mnd eldre enn henne.

Skrevet

Forsåvidt er det ingenting å haste med heller, det blir mye mer stressende når de er mobile :P

Skrevet

Jenta mi på 6 mnd krabber, men hun er tidlig ute...

De andre på barselgruppa gjør det ikke...

Så ikke stress med det du, han lærer det til slutt :-)

Skrevet

Ja, det kunne han da han var 6 mnd, men det er helt normalt å være 8 mnd og ikke kunne det. :) Ikke sammenligne barnet ditt med andres. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...