Gå til innhold

noen som jobber i nordsjøen her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt redd for å reise jeg. Har dere eller kjenner dere noen som er gravide som jobber der ute.

Ønsker å reise men vet ikke hvor lurt det er. Er ikke snakk om lange turer heller, opptil en uke på service oppdrag og skal ikkje jobbe med farlige stoffer. Men skal være ute i feltet eller nermere bestemt i driller cabin og LER rom..Bør jeg ta sjangsen? Vet nattarbeid heller ikke er bra, men det er heller ikke aktuelt.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i nordsjøen.

Det gjorde jeg i de forrige svangerskapene mine også, og det gikk helt fint.

Jeg jobber også nattskift siste uke av hver tur, er alltid ute 14 dager.

Det med nattskift kommer litt an på hvordan du har det med det selv.

Det anbefales ikke, men dersom man ikke har plager av det, så er det ingen grunn til å la være.

Hvis derimot jobben din tilsier at du likegjerne kunne gjort jobben på dagtid så er det å anbefale.

Man har kun lov til å reise i nordsjøen til man er 28 uker ut i svangerskapet. Etter dette er arbeidsgiver pålagt å finne andre arbeidsoppgaver til deg, og dersom de ikke klarer det, så må du og arbeidsgiver søke om svangerskapspenger. ( for arbeidsgiveren din skal betale deg full lønn selv om de ikke klarer å tilrettelegge arbeidet for deg, men på den måten får de noe av lønna di dekket av NAV).

Så lenge man ikke skal jobbe med kjemikalier eller andre farlige stoffer som benzen og slikt så er det ingen grunn til å la være å dra i nordsjøen.

Såvidt jeg vet så er det ikke stor fare for å bli utsatt for farlige stoffer i driller cabin.

Jeg jobber også i felt i prosessanlegg, og har derfor fortalt mine kolleger om at jeg er gravid, slik at de skjønner hvorfor jeg ikke ønsker å være den som fyller kjemikalier og tar de jobbene vi blir utsatt for benzen. De har ingen problemer med å forstå dette :-)

Lykke til

Skrevet

Tusen takk! Da ser det ut som jeg kan reise da!

Håper bare formen holder seg sånn noenlunde! Ser du kaller deg Zadine:) Den ene dattera mi heter Adine:) Morsomt!

Godt å høre fra noen med erfaring med det! Hadde ikke denne problemstillingen ved mine forrige svangerskap..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...