Gå til innhold

Jeg har svært lite arbeidserfaring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært hjemme i snart 5 år med barn,men må nå ut i arbeid fordi jeg har blitt alene. Og aner ikke hva jeg skal søke!

Det er ikke noe spesielle yrker jeg kunne tenkt meg heller,er veldig nervøs for å komme meg ut i arbeidslivet.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du svært lite arbeidserfaring og ingen utdanning, så bør du vel egentlig søke på rubbel og bit, og ikke vær kravstor, for det er du ikke i posisjon til.

Skrevet

Har ikke utdannelse heller nei,var igang med det,men så ble jeg gravid igjen og måtte slutte,ble sengeliggende så lang tid.

Sukk....

Jeg skulle aldri tatt pause i utdannelsen min!!

Hi

Skrevet

hva har du jobbet med tidligere da? sommerjobber? Hva studerte du? Hva liker du? Hva liker du ikke? Hva er du flink til? Hva er du ikke fullt så flink til?

Skrevet

Jeg har jobbet på bensinstasjon i 2 år. Det var ganske kjekt faktisk,fordi jeg liker å treffe mennesker. Utenom det er det ikke mer jobberfaring.

Jeg skulle utdanne meg innen helsefag,er glad i mennesker,så jeg kunne tenkt meg å jobbe inne helse,men det er vel ikke bare bare uten utdannelse.

Jeg liker ikke kontorarbeid tror jeg,er en aktiv person som ikke kan sitte for mye i ro.

Hi

Skrevet

Kanskje du kan ta en telefon til NAV. Der kan de tilby kurs osv for dem som trenger litt flere ben å stå på.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg vil tro at det kan være mulig å finne seg jobb i en butikk/bensinstasjon e.l.,

Skrevet

Får ta en tlf til nav da :-)

Takk for svar

Skrevet

Du kan sikkert ta kontakt med sykehjem, omsorgsboliger osv. De trenger ofte ekstrahjelp. Da får du en fot innenfor så kanskje du får noe mer fast etterhvert.

Men jeg ville anbefalt deg å ta opp utdanningen din igjen eller begynne på en ny. Får du overgangsstønad i tillegg til studielån og stipend så klarer du deg godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...