Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har akkurat fodt, og er litt bekymret naa, for fremtiden naar det gjelder penger. Fordi jeg ikke har jobbet mer enn de sju siste maanedene av svangerskapet, har jeg ikke kunnet gaatt til nav om foreldrepenger for etter jeg gikk ut i permisjon.. jeg gikk ut i permisjon 1. januar, og motte nav 7. januar, da de gav meg papirer som arbeidsgiverene maatte fylle ut. de har enda ikke gjort dette, saa jeg venter og maser fortsatt paa det, men uansett saa fikk jeg brev fra nav om at behandlingstid er to maaneder... jeg bor ikke med bernefaren, fordi han bor i utlandet, men han er kjent. og uansett hva saa er jo behandlingstiden der 2 maaneder saa om jeg skal soke om ekstra barnetrygd og barnebidrag saa vil jeg jo ikke faa dette for i mars?? hva tenker da staten norge at jeg skal leve av frem til da? jeg jobbet ikke mye i desember, for jobben jeg hadde ble for tung i 8. maaned, og de pengene er jo allerede brukt opp saann egentlig. Naa maa jeg betale husleie og stromregning om et par dager, hvis ikke har jo ikke jeg og barnet noen plass aa bo - og naa vet jeg ikke hva jeg skal gjoere, haper pa noen tips, jeg kom hjem fra sykehuset igaar og har egentlig ikke lyst til a tilbringe mange timer paa nav idag for aa faa dem til aa gi meg penger - men jeg har virkelig ingen utvei... er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal si evt. kreve?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Har du søkt om engangsstønad da ? http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Engangsst%C3%B8nad+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Gå og snakk med NAV sosial. Hvis du forklarer situasjonen der, vil du i det minste få såkalt nødhjelp. De kan også evt gi deg et lån som du betaler tilbake når søknaden din er ferdigbehandlet. Hvis du får innvilget stønad får du etterbetalt.. :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå