Gå til innhold

Hvem hadde dere med dere på fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan virkelig ikke tenke meg én eneste jeg ville hatt med meg på fødselen annet enn mannen min, men ser at folk har med seg både den ene og den andre. En som fødte samme dag som meg forrige gang hadde med seg både "typen", søsteren sin og "muttern". Det må har vært folksomt på den fødestuen :-)

Jeg har et nært forhold til både moren min, søstrene mine og flere venninner, men på fødselen? Nei takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg HI, aldri i verden om jeg ville ha hatt med andre enn samboeren min!

Skrevet

Nei det er helt utenkelig at jeg skulle ha med meg noen andre enn mannen min! Men folk er forskjellige...

Skrevet

Mamma var der gjennom hele fødselen, klipte navlestrengen og var flink og støttende. Pappa flyktet ut på gangen litt før alt skjedde.

Skrevet

Jeg skal bare ha med samboeren min:) Det er hvertfall planen at han skal være tilstedet! Men kunne gjerne hatt mamma lurende bak i kulissene. For hun har så gode og varme hender. Så er hun jo min mamma:) Nei, men bare sambo.

Skrevet

"Pappa" som i din pappa, eller barnets pappa??

Faren min hadde aldri fått blitt med i alle fall -ikke fordi han er ham, men med fullt innsyn oppi skrittet mitt har min far ikke noe der å gjøre. Og ikke mor heller for den saks skyld!

Med manglende kontroll på reaksjoner og utbrudd, og med blod, bæsj og gørr er det jo deler av fødselen som ikke er så vakker og ikke egner seg å dele med noen enn den man har laget det barnet sammen med. Syntes jeg, da.

HI

Skrevet

Jeg hadde med svigerinnen min, mor til mine 3 tantebarn og en erfaren føderske! Jeg var ikke sammen med barnefaren og ville ha med en som hadde erfaring og ro. Hun fikk dog beskjed om å holde seg i hodeenden!

Skrevet

Anno 11.53 igjen.

Ja - min pappa:)

BF fikk ikke være med, siden vi hadde slått opp og det føltes feil for meg.

Skrevet

På første fødsel var det mange innom, men selvsagt bare helsepersonell i tillegg til mannen min. Det fødselen varte over flere skift:-)

Men med nr 2 var det bare jordmor og mannen min, en fantastisk rolig og fin fødsel.

Kunne virkelig ikke tenkt meg å ha noen andre enn mannen min der, og jeg tror ikke mannen min kunne tenkt seg å ha flere der heller.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg hadde med mamma. Jeg og barnefar er ikke kjærester, og jeg kunne aldri hatt han med inn på fødestua. Ikke om jeg hadde blitt betalt for det engang. Mamma er en så trygg person for meg at jeg vil ha henne med på alle mine fremtidige fødsler - hun gjorde en kjempejobb! :-)

Skrevet

Mamma, og samboer som var litt til og fra, mest fra.

Skrevet

Jeg forstår godt dere som sier at dere aldri kunne hatt med noen andre enn mannen, men når man har en mann som har dumpet deg i løpet av graviditeten og gitt klar beskjed om at han bare blir med på fødselen dersom jeg oppfører meg (!!!) så tror jeg kanskje ikke det er den lureste å ha med :) Han sa også at dersom han ble med og jeg sa noe frekt eller noe så kom han til å stikke derfra. Egentlig ingen andre jeg vil ha med, men vil ikke dra alene heller, så da blir søsteren min med.

Skrevet

Jeg hadde med mannen, og i min situasjon kunne jeg ikke tenkt meg å ha med noen andre (utenom helsepersonell da).

Hadde jeg vært alene, eller han nekta å være med, hadde jeg nok villet ha med bestevenninna mi. Mamma hadde nok stressa altfor mye til at hun hadde vært til stor hjelp, så om venninna mi ikke hadde villet, hadde jeg heller født alene med evt øvrig familie på gangen.

Skrevet

eksen (var da kjærester), søster og beste venninne :)) hadde det så "kos" atte!

Var god plass til oss!

Skrevet

Haha, kødder du?? Han hadde ikke jeg heller tatt med, snakk om å ikke skjønne hva en fødsel handler om. Stakkars liten er redd for å bli kjefta på, deeeet kan vi ikke ha noe av. Hahahaha.

Skrevet

Jeg hadde egentlig med meg BF og min Mamma på min første fødsel.. Men endte i keisersnitt, så var kune BF som var i rommet med meg.. Mamma stod utenfor å så inn vinduet på døren! :-P

Denne gang skal i hvert fall BF være med, om vi er sammen eller ikke.. Og vil ha Mamma på avdelingen.. Vet ikke om jeg vil ha henne der inne, men jeg må ha tilgang til litt Mamma trøst! Hehe..

Tror forresten det er regler for hvor BF og andre ledsagere har lov å se.. De har ikke lov å stå nede å glo deg opp i hønen.. Og det får de nok klar beskjed om når de kommer..

I vår slekt er det litt tradisjon at Mamma blir med på fødsel.. Vet ikke hvorfor.. Tanten min har vært med på alle mine kusiner sine fødsler også! :-P

Skrevet

Hadde mamma og bf med på første. Var veldig godt å ha mamma der faktisk. Ho har 5 unger, så var litt erfaren for å si det sånn. xsvigermor var dritsur i etterkant, sikkert bare sjalu.. på andre så var bare bf der. (er skilt nå da) Men skal jeg ha flere unger, så er det klart at den som er faren(om vi er sammen da) skal være med, hvis ikke så er mamma en selvskreven hjelp der.

Skrevet

Jeg hadde mamma, pappa og storebroren min med på første fødsel (bf var med til å begynne med bare). Jeg var bare 15år, og ante ikke hva som foregikk før fødselen nesten var over. Har i ettertid tenkt at bare mamma skulle vært der:)

2.fødselen var bare samboeren min (annen bf enn 1.mann) med, det er jeg veldig glad for!:) Blir bare han neste gang også:)

Skrevet

Mannen min:)

Såvidt han rakk fødsel nummer 2, men det gikk da på hengende håret. 1 minutt etter at han kom inn i rommet ble veslejenta født:)

Skrevet

Bare mannen min og helsepersonellet som måtte til..

Kunne fint hatt med søsteren min, men hun bor fire timers kjøring unna så det ble vanskelig å planlegge (hun har jo en jobb).

Kunne egentlig hatt med mamma også, men for meg var det viktigere at hun var hjemme med de andre ungene. Viktig å kunne slappe av og være trygg på at de har det bra også..

Skrevet

hadde med moren min på første fødsel, var en kjempe fin støtte og ha henne der, men hun var ikke der under pressriene. kom inn igjen etter at barnet var født.

når jeg fødte mitt andre barn var jeg alene, faren min kjørte meg til sykehuset, og fulgte meg opp til føden, så dro han igjen, syns det var kjempe fint og være alene. barnet ble født etter en time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...