Gå til innhold

Trenger litt tips her... ang dress. Hjelp?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen trenger ny dress nå. Har vokst ut av den babyvinterdressen vi har.

Skal jeg satse på å kjøpe en VÅRdress i en str større enn han bruker nå og slik at han har noe å vokse i og heller bruke mer klær (ullklær) under? Eller kjøpe ny VINTERdress i den str han bruker nå og kanskje da måtte kjøpe ny dress igjen senere i vår?

Jeg vurderer nedmlig det første alternativet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kjøpt en vinterdress og vårdress senere... er fortsatt lenge igjen av vinteren og det er ikke lett for dem små og bevege seg med 3-4 lag klær på seg...

Skrevet

Troll dress med avtagbart for er perfekt for dette dilemaet. Da får du både vinterdress og vårdress i ei pakke :-) I tilegg finner du den på tilbud flere steder nå, både på nett og i butikker.

Skrevet

Glemte å si at tassen er bare 6,5 mnd gammel, så bevege seg ute gjør han fint lite ennå :)

Skrevet

Enda bedre grunn til å kjøpe vinterdress synes nå jeg da men...babyer får jo knapt beveget armer og ben med så mange lag klær på. Da synes jeg du skal kjøpe troll dressen så får du 2i1, selv om jeg ikke er noen fan av Troll selv...

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt vårdress. Et tynt lag ull og et litt tykkere vil holde ham god og varm - du har vel også pose i vogna og da er det faktisk like greit å bruke en varm jakke (ev ullgenser og vindtett jakke) også bare ha ullbukse nedi posen (et lite tips bare).

Skrevet

Ja, han bruker ikke så mye klær nede i posen. Bare når vi tar han med ut og inn fra bil, går til butikken (har han i bæresele) osv...

Skrevet

Når barnet er så lite ville jeg ikke kjøpt noe av delene. Da ville jeg faktisk kun hatt ullfleecedressen fra Nøstebarn. Barn som er så små sitter enten godt nedi vogna si med vognpose eller blir bært fra hus til bil osv.

Vi har ikke hatt behov for dress når de har vært så små.

Eventuelt denne dressen her, den er tynn med ullfor og godt bevegelig for de små.

http://www.kidsfashion.no/kf/produkter/baby/jakker_yttert_y/b4019_troll_vinterdress

Skrevet

Jeg ville kjøpt en sommerdress med størrelse til sommeren. Da har han vindtett dress nå, som du kan ta godt med ull under, så blir det varmt nok til korte bæresele-turer. Pass på at det er plass til luft mellom ull-lagene. Ellers nedi vogna blir det vel litt mye med vinterdress nedi posen? Jeg har hvertfall ikke det behovet. Vesla er 9 mnd, og har vinterdress til henne, men den har vært lite brukt, litt i bæresele og et par ganger i pulk (tror kanskje jeg hadde vel mye på henne i pulken). Ellers bruker jeg ullflece dressen hennes fra Nøstebarn, den er helt super! Blir flere pulkturer senere i vinter på oss da:)

Skrevet

Jeg ville også kjøpt en vårdress, hadde han vært litt større og gått i barnehagen hadde jeg uten tvil kjøpt en ny vinterdress, der kan det bli litt stillesitting når de er små, men bare for noen gåturer går det helt fint med vårdress.

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noen av delene. Han trenger jo ikke den typen klær før han er året. Sitter han ikke i vogn da?

Skrevet

Jeg har ikke akkurat tenkt å kjøpe Reima eller noe sånt altså. Det er jo ikke snakk om dress i den forstand at han skal drive å leke i den. Men tenker jo som så at jeg har jo faktisk boblejakke på jeg også når jeg går fra hus til bil osv. Og det er jo ikke mindre kaldt til de små :) Og når vi er utendørs (som når jeg bærer han i bæresele til butikken) er det jo veldig praktisk å bare tre på en dress.

Får nok ta meg en runde og se hva jeg finner i butikkene, men satser nok på en litt tynnere sak, så får vi heller kle på litt mer under mens det fortsatt er vinter ute :)

Takk for mange gode innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...