Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ble alene for noen mnder siden så vil det også si at jeg er alene med min lille frøken på 10 mnder, så hun måtte jo bli med på Ul min idag. og det gikk jo self ikek greit, så etter 5 min avbrøt jordmoren ultralyden fordi hun ikke var stille nok.. er bare 15 + 4 så fikk heldigvis en ny time om 4 uker.. Jordmor trodde babyen var frisk, så da får jeg bare slå meg til ro med det og vente på neste runde :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var kjedelig å høre. Både at du gikk glipp av det du gledet deg til og at du nå har blitt alene. Du får trøste deg med at alt er vel og så får du en mulighet til til å hilse på den lille.

Selv er jeg også alene, men har ingen fra før. Så min UL gikk fint. Men har gjort mine tanker om fremtiden og alene...........litt både og er det nok av følelser

Skrevet

Var alene med første min fra dag en , og det gikk kjempe fint, møtte han jeg skal nr 3 med når hun var 2 år og vi har nå klart å få to sammen de to årene vi har vært sammen.. Men nå har han reist fra oss, han har slitt med depresjoner og kalrer ikke å gjøre noe annet enn å ta vare på segselv.. så jeg er vel i lettere sjokk også, for jeg hadde aldri sett for meg å bli alene med 3 barn.. men er glad jeg har de neste 6 mndene på å tilpasse meg, og at ikke dette skjedde rett før fødsel ;)

Neste ul blir nok mye finere og hyggeligere :))))

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke har så høye tanker om den jordmoren din jeg da....... Jeg har med meg gullungen (snart 11mnd) på alt som er og syns det trist at ikke Gulljenta di fikk en litt større sjanse enn dette.

Jordmor hadde vel satt av litt lenger tid enn 5 min vel???

Trist å høre at du er blitt alene, men jeg har prøvd det i mange år og det er tusen ganger bedre enn å leve med en mann som ikke vil/kan/tør/får til.....Lykketil!! :)

Skrevet

ja, hun hadde en dårlig holdning til at jeg hadde med snuppa med engang jeg kom inn døra.. så jeg håper jeg ikke møter på henne neste gang :( men jeg gjorde nok også snuppa urolig fordi jeg begynte å gråte for det ble litt mye å se den lille uskyldige nye babyen uten han jeg trodde jg skulle dele livet med...

men igjen, ja hun kunne gitt det mer enn de stakkars 5 min jeg fikk.. mulig jeg får meg en privat ul neste uke, for å få litt bedre følelse, hun sa jo goså at hun trodde babyen var frisk ?!?! så nei, var en kjip opplevelse og jeg er glad jeg er 3 gangs for å si det sånn ;)

fin måte du sier det på snart 3-termin i august, ikke vil/kan/tør/får er akkurat sånn han har det.. jeg og barna får det nok godt når jeg bare lander litt følelsesmessig :)

Skrevet

Jeg har fått time til ordinær UL på sykehuset.

I brevet står det at barn ikke får være med.

Men er nok forskjellig fra plass til plass:)

Skrevet

står i mitt brev at barn helst ikke skal være med, men når man er alene så lar man vel ikke en baby på 10 mnder sitte i bilen eller være alene hjemme????

Skrevet

Hehe synes jeg ser deg:

"bare sitt her litt du vennen min,mamma skal bare inn til den strenge damen litt. Kommer snart da vet du :)"

Ønsker dere lykke til som en litt mindre, men mest sannsynlig sterkere familie fremover :)

Håper du kan få en annen jordmor enn hu der, den tilliten ble ikke så styrket ved første møte akkurat......

:)

Skrevet

hehe ja hadde tatt seg fint ut :P

og takk snart 3 -termin i august vi klarer oss nok ;)

har også heldigvis en annen jordmor der, så håper det var første og siste møte med denne idag ;)

Skrevet

Huff, kjipt! Dumt du skulle møte på ei JM som ikke ville gjøre mer for deg enn som så!

i brevet vi fikk, stod det at vi helst ikke skulle ha med små barn, men hadde ingen til å passe ham, og syntes at pappan hadde like stor rett til å se baby i magen som meg. Synes han skal bli involvert! Så jeg sa til JM at jeg beklaget at vi hadde med mini, men vi hadde ingen som hadde mulighet til å passe ham. Hu sa d var helt greit, og pratet til ham og masse.

Jeg tok med barnesetet inn da, så han ble sittende fast, og ikke løp rundt og ødela ting.. Og så tok jeg med en god flaske med melk, så han kunne kose seg.. Ble litt roligere på den måten..

Lykke til på de neste UL'ene dine da!

Skrevet

mi satt også fastspent i vogna, men hun ble urolig fordi jeg gråt av div årsaker, alt fint med babyen altså;), så jeg skjønner at hun ikke klarte å være snill baby .. men men neste gang har jeg barnevakt så da blir det nok bedre, men møter jeg på henne igjen så endrer jeg faktisk timen min igjen.

jeg har fått to barn på dette sykehuset før, og aldri møtt så liten forståelse eller hjelp noen gang! har valgt dette sykehuset fordi jeg har fått så god oppfølgning der enda det ligger langt unna her jeg bor.. ble jo litt betenkt nå .. men skal til "min" jordmor i mars og får nok en annen oppfølgning av henne kjenner jeg henne rett ;)

Skrevet

hørtes ut som en megge av jordmor mener nå jeg...avslutter ultralyden fordi vesla ikke vil være rolig..hvilken småtass vil da sitte der å se på en svart skjerm?

jeg hadde med meg mi på 13 mnd, men hadde også svigemor.. ikke at ho holdt så styr på henne men! jeg hadde med kjeks og drikke til ho, leker av det rolige slaget..men det hjalp lite, hun ville på fanget og skravlet som bare det.. skrek litt også.. men jordmora var sporty og gjorde det hun skulle, og bare lo av vesla mi. De tok seg til slutt en tur ut på gangen da...

Selv om du "bare" var 15++ så kunne hun vel ha tatt seg tida til å vise deg litt og gjøre et lite søk! Vi var på UL i uke 13,18 og skal nå igjen..for morro skyld:P

Og alle de har blitt gjort ordentlig grundig:) Skal igjen for å finne ut kjønnet, for jeg vil såååå gjerne vite;)

Skrevet

ja jeg synes det var helt grusomt, men hun taklet nok heller ikke at jeg gråt. jeg fikk litt angstanfall der og begynte å gråte, informerte henne om det også. men ble bare fnyst av.. men men, jeg får en ny ul og kommer til å sjekke hvem som skal gjennomføre den før jeg tar meg bryet med å dra dit. har vært på flere ul der før med de to andre barna mine, og aldri før blitt behandelet så nedlatende.. skal sies at hun også var 20 min forsinket, så følte jeg ble lett å presse ut så hun fikk kommet seg ajour.. ikke vet jeg, følte meg veldig liten når jeg gikk derifra stortutende uten ett trøstende ord eller mulighet til å få roet meg ned.. men men blir bedre neste gang :) snuppa mi hadde leker og jeg hadde både drikke og mat til henne, men fikk aldri sjansen til å gi henne noe, hun bare klasket papiret på magen min og sa hun ikke orket mer.. det frekkeste var vel at hun ba meg ikke ta med barna mine neste gang når jeg forklarte tydelig at jeg akkurat har gått gjennom et samlivsbrudd og ikke har noen rundt meg her i oslo som kan hjelpe nå..

Skrevet

Jeg går til Ul hver 4 uke i fredrikstad og legen sier jeg kan godt kan ha med junior på 14 mnd. Men de sykesøstrene der sier at jeg ikke kan ha han med meg. Jordmor jeg var hos sist, på den ordinære ul, nekta pappa å komme inn å se pga at lillegutt var med. Jeg syns det var kjempetrist, og hva gjør man når man ikke har barnepike?

Skrevet

nei du kan så si.. hadde aldri trodd man skulle føle seg så liten når man kommer til noen i dette yrket.. jeg forklarte tydleig situasjonen min hjemme og at jeg sliter med angst og depresjoner, men å bli fnyst til og så sendt ut på denne måten tar jeg ikke lett på. skal ringe sykehusetet om noen dager og få sjekket opp at jeg ikke får samme person på neste time, for da bytter jeg sykehus. nekter å la megselv bli behandelt så elendig en gang til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...