*gruffalo* Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Jeg lurer på om barna deres får noe mat i barnehagen og evt hva dere må ta med selv. Har dere kjøkkenhjelp i barnehagen og hvor mye betaler dere i mat hver mnd? Der gutten min går har de kjøkkenhjelp i 50%. De får lunsj og ettermiddagsmåltid hver dag, frokost har de med seg selv hvis de skal spise det i bhg. 2-3 dager i uka får de varm lunsj, og er da som regel poteter eller ris, ofte fisk og alltid grønnsaker. Tror vi betaler 350,- mnd (hehe, ikke jeg som betaler regningen, så har ikke heeelt oversikt). Synes det er et godt tilbud, jeg. Hvordan er det hos dere?
hæppisnæppi<3 Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Da har dere det bra!!! Her får de melk til maten klokka ti og klokka to. Maten får de ha med seg selv til begge måltidene. Og det trekkes vi vel 250 kr for eller noe...skal sies at de innimellom kjøper pølser på tur eller lager noe varm mat i bhg, men det tilhører sjeldenheten!!!
Vanilla83 Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler 220 i matpenger og da får de absolutt all mat i barnehagen. Det er deilig det
gulda Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Betaler 145,-, tror jeg. Da får de brød, pålegg og drikke til lunsj. En gang i uka baker de rundstykker. De får også frukt til et ettermiddagsmåltid, og selvfølgelig så er de ikke kjipe med skivene hvis noen trenger noe mer. Av og til har de noe ekstra, eks pølser. Til bursdager har de alltid kake e.l. etter det vanlige måltidet, for de ønsker at barna skal få kose seg i spesielle anledninger. Jeg synes ikke vi betaler mye i kostpenger, men hadde likt at de hadde fått middag slik at minsten ble mer vant til det -vil knapt ha hjemme. Men samtidig så krever det jo mer å lage varm mat hver dag, så er egentlig fornøyd..
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Her får de absolutt all mat i barnehagen. Frokostbufé med pålegg, brød, frukt, yoghurt, biola, müsli, melk og juice + havregrøt står klart når de kommer om morgenen. Til lunsj er det mye av det samme, men müsli og yoghurt/biola er byttet ut med forskjellige skåler med salat/grønnsaker o.l. slik at de kan blande sin egen salat. De kan også finne på å lage noe varmt til lunsj, sånn som grønnsakssuppe, div. fiskeretter, karbonader på brød, eller annen god mat som barn liker. På ettermiddagen får de oppskjært frukt og påsmurte skiver. De har egne ansatte som jobber på kjøkkenet. Gutten min går 3 dager i uken, og vi betaler da 130 i mnd for mat. Vet ikke hvor mye det er for full plass. Veldig fornøyd med tilbudet!
Bunnies by night Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler mye... 500 eller 600 kroner i måneden... men det er verdt hver eneste krone. Egen kokk som lager maten fra bunnen av. Næringsrik og sunn kost. Frokost, varm lunsj hver dag(fisk to ganger i uken), brødmåltid og frukt i15-tiden.
Gjest irismor Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 Betaler 200.- i matpenger hver mnd. Har med 1 frukt hver dag, og matpakke har de kun med på turdagen (hver tirsdag). Veldig fornøyd med ordningen.
verdens heldigste mamma Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler 200 kroner i måneden for varm lunsj (kl 11) hver dag. Det er veldig variert og alltid masse grønt, og med kjøtt eller fisk. Og så får de melk til matpakken og frukt eller grønnsaker. Og så baker de rundstykker eller boller innimellom.
melkekua™ Skrevet 26. januar 2010 #9 Skrevet 26. januar 2010 Jeg synes ungene dine får et veldig godt tilbud til en veldig god pris. Her betaler vi 300,- men vi får ikke så mange varme måltider som dere (1-2), ellers er det veldig likt. Melk og frukt får de også.
Ophelia & Jr. Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler ca 600 pr mnd. Da får jr all mat, varm lunsj hver dag, frukt og grønt til alle måltider. Og maten lages fra bunnen av egen kokk. Strålende fornøyd med det og betaler hver krone med glede!
meg & to små vampyrer Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler 200 i måneden. Da er det lunsj + frukt klokka 14.30. Og så noe ekstra på tur og bursdager. De har ikke kjøkkenhjelp, de små skal lære seg å smøre mat selv. Noe jeg syns er veldig bra tiltak.
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Bare en liten kommentar ang. å smøre mat selv.. Selv om de har kjøkkenhjelp i barnehagen her, smører ikke de på brødskivene til barna for det.. Kun til fruktmåltidet det er påsmurt. Ungene lærer seg å smøre på sin egen mat ja... Dessuten har de største barna gjerne kjøkkentjeneste. Da hjelper de til med å bake, lage suppe, skjære frukt eller andre ting.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 26. januar 2010 #13 Skrevet 26. januar 2010 Vi betaler 220 kroner i mnd og da får de mat og drikke til alle måltidene, frokost, lunsj og fruktmåltid. Bhgen har egen kokk som lager maten, med nybakt brød og minst ett varmt måltid i uken. Helt fantastisk!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Her er det kokk som lager all mat. 3 måltider om dagen, alltid ett varmt måltid pr dag. Mye fisk og grønnsaker. Etter hvert måltid er det frukt. De får melk og juice til frokost og kl 14måltidet, vann til middag. Når det er bursdager så lager de alltid noe godt. Vi trenger ikke ha med noe. Vet ikke hva vi betaler, men det er innbakt i barnehageprisen som er på ca 2100,-
Surfinia Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 I bhg til storebror er det egen kokk på kjøkkenet som lager i stand all maten. Havregrøt og brødskiver til frokost, varm lunsj 3-4 dg i uka og knekkebrød og frukt på ettermiddagen. Veldig flink kokk som har fått mange utmerkelser og godt kurset i sunt kosthold. Godt fornøyd med både brødmat, varmmat og frukt/grønt! Og som Tøff i trynet sier, selvom det er kokk i bhg må ungene selvsagt smøre brødskiver o.l. sjøl (ikke ettermiddagsmåltidet) og alle unger, uansett alder, bytter på å være med og hjelpe til på kjøkkenet. Vi betaler 475,- pr mnd og det er verdt hver eneste krone. Sååå deilig å slippe matpakker og at han kan spise frokost i ro og fred i bhg istedenfor å stresse med det hjemme. Frokostkosen hjemme kan vi ta i helga (og til kveldsmaten på hverdagene)
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Her betaler vi 250,- mnd, de har egen kjøkkenhjelp. Dette inkluderer: Frokost: Skiver ungene smører selv. Lunsj: Varm lunsj 2 dager i uken, skiver de smører selv resten av uken. Ettermiddagsmåltid: Knekkebrød med pålegg. Frukt tar ungene med seg selv. Selv om ungene alltid spiser frokost hjemme er jeg fornøyd med prisen. Kunne gjerne betalt en femtilapp ekstra og hatt inkludert frukten da.
Surfinia Skrevet 26. januar 2010 #17 Skrevet 26. januar 2010 Ekstra kos på bursdager er forresten også inkl i matpengene. Og kokken baker kringle e.l. til foreldremøter og dugnader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå