Vanilla83 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Min samboer gikk fra meg for litt over 3 mnd siden nå. Han skulle ta ut pappapermen sin før jul (den varer da ut januar) og vi ble enige om at han skulle få lov å beholde den selv om vi gikk fra hverandre. Dette imot at han forsørget meg og barna økonomisk, jeg skulle ikke tape på det. Siste lønn jeg får fra nav er 3000kr mindre enn den bruker, men jeg ser ikke snurten av ei krone, klager ikke, men tenker det ornder seg vel. Nå i midten av januar sku han ta sin lønn og betale felles regninger for så å dele resten i 2 og gi meg halvparten. Det som skjer er at han utbetaler meg 5300kr som jeg skal klare meg på i en mnd. Han har vært så frekk at han har trekt meg 500kr for mat han har kjøpt (mens han har barna!) og 890kr i bensinpenger fordi han har kjørt åss 3-4 ganger i bursdag el. Nå skal det også sies at i begynnelsen av pappapermen reiste han bort, og hadde ikke barna en av dagene han egentlig skulle. Nå har han reist bort igjen, og er borte hele uka hos elskern sin sørpå.... Man kan trygt si han ikke har barna så mye som han egentlig skulle, og attpåtil går jeg i tap så det synger etter. Hadde jeg tatt permisjonen selv hadde jeg fått utbetalt rundt 20000, og ville sittet igjenn med 3 ganger så mye som det jeg gjør nå, selv etter regninger. Er dette rettferdig? Burde jeg ta kontakt med familievernkontoret? Skal nevnes at han er stinn av gryn, så han har null problem med å gi meg litt ekstra, han er visst bare grådig :/ Synes dette er blodig urettferdig..
Zitro Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Hmmm har ikke du krav på pappapermen når du er enslig da? Ring NAV og hør... mulig det er forsent siden pappapermen snart er over men...
Vanilla83 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2010 Joda jeg har det, men vi inngikk en avtale om at han skulle få ha den for å tilbringe tid med barna, selvfølgelig imot at han hjalp meg på det økonomiske ettersom jeg ikke har arbeid. Gikk ikke helt som planlagt som du ser
Zitro Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Da hadde jeg gått til familievernkontoret og sørget for at han ble innkalt til nytt haste-meklingsmøte. Kan jo ikke gjøre sånn mot deg og barna!
Vanilla83 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har bestilt time nå, men vet ikke hvilke rettigheter jeg har der. Er jo en muntlig avtale, jeg var jo så dum at jeg stolte på han. Men det er jo like mye verdt som en skriftlig, så bare håper de kan hjelpe meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå