Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Er i en situasjon der jeg vurderer dette selv. Veide etter fødselen med siste barn over 140 kg!! Jeg har vært overvektig de siste 10 årene og ikke klart å gå særlig ned uten å gå mer opp igjen. Jeg har klart å gå ned til 112 kg men nå har det stått bom stille siste året, går opp til 120 og ned til 112,som en annen jojo, men klarer ikke nedom dette. Jeg kunne få det dekt av det offentlige, men er jo en himla lang kø også begynte jeg å gå ned i vekt av meg selv. Nå har jeg mulighet til å få penger med ett familimedlem til en slik operasjon og jeg vurderer det nøye. Har lest mye om det og det skremmer meg litt det som står. Jeg lurer litt på hvordan tiden etter operasjonen har vært for dere. Angrer dere? Mye bivirkninger? positive opplevelser? Ja alt dere kan fortelle. Er jo veldig drastisk å ta en slik operasjon men når en aldri klarer av seg selv, og en må ha hjelp, så vurderer jeg dette. Har prøvd alt fra psykolog, grete roede, ærnings hjelp, shaker, bayline, tabl.. ja alt.. jeg er vel bare fullstendig mislykket.. I tilegg har jeg fått diagnosen fybriomyalgi og denne vekten hjelper ikke på mine vonde ledd og muskler desverre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har tatt den i fjor. Bare positive erfaringer. Gått ned over 50 kg. Ring Ann Vikebø på Aleris i Oslo for en UFORPLIKTENDE prat. Hun er veldig ok. Hun er sykepleier og er den som man prater med før en operasjone. Ring 03113 og du skal til Aleris i Fredrik Stangsgate i Oslo. Be om å bli satt over til overvektsklinikken og så spør du etter Ann. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Har skrevet litt mail med aleris og fått litt info om hvordan en går fram og slike ting. Men lest mye om både bivirkninger og andre ting så det skremmer meg veldig. Skjønner jo at dette ikke er noe LETT utvei, men redd jeg får mer plager enn før om du skjønner. Men jeg vil kunne klare å leve ett fullverdig liv, være ilag med barna mine og kunne være aktiv uten å skamme meg. Rett og slett bare leve.. har jp gått ned mye allerede men er så ufattlig mye igjen og jeg klarer det bare ikke.. så .. ja.. litt vanskelig dette her.. og jeg får jo pengene til operasjon som sagt så er bare å bestemme seg.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 jeg sier som jeg sier til alle som vurderer operasjon: HAR DU PRØVD ALT ANNET?? Har du virkelig gått inn for vektnedgang med personlig trener, kontrolert kosthold, regelmessig sjekk av lege, legemidler eller urter, karboblokkere osv osv?? Hvis du med hånden på hjertet kan si at du har gått inn for en vektnedgang, og holdt et regime i 1 år eller mer, og fortsatt ikke får til å gå ned i vekt og holde vekten nede, så bør du først og fremt sjekke deg for medisinske årsaker til overvekt. Med mindre man har et medisinsk grunnlag, vil man kunne gå ned i vekt ved å holde seg på matta og gå inn for en livsstilforandring. Noen er født større enn andre, så noen vil aldri bli slanke, men man må holde fokus på å være SUNN OG STERK, det er det som får deg å leve lenge;)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har tatt DS-operasjon, og angrer ikke på det. Det er ikke bare-bare, har litt problemer med luft og illeluktende avføring, men livet har blitt ti ganger bedre etter operasjonen, selv om jeg aldri har blitt såkalt normalvektig (ligger litt over).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå