Gå til innhold

Ta tempen for å finne ut når man har EL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i et eller annet innlegg her at noen gjorde det, er det noen som kan forklare hvordan det fungerer?

Er i gang med å prøve på barn nr. 2, og som alle andre vil jeg tro, vil jeg prøve alt jeg kan for å få det til å klaffe... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

du temper hver morgen til akkurat samme tid FØR du står opp...hvis du går inn på fertilityfriend.com er det ett skjema du fyller inn temp på for hver dag...også kan du plotte inn el,slim, utflod osv så finner den datoen du mest sannsynlig har hatt el på...

den finner den ikke før etter at el har vært men da ser du ihvertfal om du har truffet el den mnd pluss at du finner ett mønster på sykl din..ganske spennende faktisk:)

siden kan være litt vanskelig og forstå men du kommer fort inn i det;)

Skrevet

Takk!

Skal prøve å sette meg inn i det. Men spør litt her før jeg får gjort det, virker som om du og flere andre her er eksperter :-)

Er det sånn at tempen går opp når det nærmer seg EL?

Burde vel egentlig kunne litt mer om dette, men man glemmer så lett...

Skrevet

værsågod:)

er nok ingen ekspert men har vel hørt til en del forum etterhvert;) her inne r jeg bare sånn innimellom..hører til på ass.befruktning dessverre...

så har prøvd litt av hvert på min vei kan man si hehehe;)

tempen synker litt når du har el..og etter el så stiger den igjen og forblir høy fram mot ikm om du er gravid(mst sannsynlig) eller så synker den mot ikm igjen om det ikke har klaffet...dette litt med modifikasjoner vi er så forskjellig mne stort sett er det vel slik det funker;)

ff viser el når du har hatt 2 eller 3 dager med høyrere temp...altså den finner den ikke før ca 3 dager etter den har vært....man glemmer lett ja så derfor husker jeg ikke eksakt detaljer på absolutt alt innen tempingen men langt far sannheten er jeg nok ikke hehehe;)

Skrevet

Det er viktig å følge med på sekretet også. EL slim er ganske tydeleg (hos dei fleste) og det har ein rett før EL så då er det berre å stå på!

Eg tempar min første syklus i denne omgang (har prøvd før som prevensjon, men det var ikkje like spennandes...). Har veldig stabile temperaturar og 0,4 grader forskjell mellom før og etter EL. ER glad for at eg tempa så veit eg iallefall at eg har hatt EL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...