Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Har en dramaoppgave der jeg skal fortelle eventyr i barnehagen. Er usikker på hvilket jeg skal velge. Har lyst til å ta et som barna ikke har hørt mange ganger før, og det skal være et eventyr jeg selv ikke kan uten å lese fra bok.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Er det ikke bedre om du kan det utenat?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Jeg vil jo lese igjennom eventyret på forhånd, men det bør ikke være et eventyr jeg har hørt mange ganger før. Vi fikk beskjed om at det skulle være et vi ikke kjenner så godt. For det er måten vi formidler det på som teller mest:) HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Mannen som skulle stelle hjemme, kanskje? Godag mann, økseskaft?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Men du formidler et eventyr som du kjenner mye bedre enn et du ikke kjenner?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Kan du ikke bare svare på det hun spør om istedet for å kverulere??
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 "Piken med svovelstikkene" er et fint eventyr, og et godt forslag. Men tror du ikke det kan bli litt skummelt eller vanskelig å skjønne for barn i 4-6 års alderen? HI
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #10 Skrevet 26. januar 2010 piken med svovestikkene er altfor krevende for så små barn spør du meg. Det er både fryktelig vondt og vanskelig å forstå. Hva med .. hm.. husker ikke hva det heter.. men, det om prinsessen som satt og lekte med en gullkule ved brønnen, og mistet den nedi.. Gråt og gråt fordi gullkulen var så vakker. Da kom det en frosk opp og sa han kunne hente gullkulen hvis hun lovte å ta han med på middag på slottet. Prinsessen lovte det, men glemte løftet så snart hun fikk gullkulen sin.. Nesten dag banket frosken på og ville inn til middag.. Prinsessen syntes det var både flaut overfor kongen og de andre, og ekkelt med den slimete frosken, men hun hadde jo gitt sitt ord, så hun følte hun måtte slippe den inn.. Så, der satt den ekle frosken da, midt på bordet og spiste av all den lekre maten.. Og så var det noe med at etterhvert var prinsessen grei med frosken.. løftet den ned eller noe sånt.. og da forvandlet den seg til en prins.. og de levde lykkelig alle sine dager... :-) God symbolikk for barnehagebarn.. Ikke for langt, ikke for trist.. og morsomt med den ekle frosken.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #11 Skrevet 26. januar 2010 de tre bukkene bruse gullhår rødhette
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Anonym 11:44: Det eventyret vil jeg ha!! Høres perfekt ut:) Da må jeg bare finne det på nettet et sted.. Tusen takk for hjelpen! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå