to gutter og ei jente Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 har min mann krav på pappa perm når jeg ikke er i jobb?
MammaTilToTette + spire Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Er du hjemmeværende? eller student?
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Når vi fikk vår første datter var pappaen hjemme etter at min permisjon var over selv om jeg gikk arbeidsledig. Ligger ann til at dette skjer igjen med neste mann, men da har jeg sagt at han ikke får være hjemme. Han kan jo ta ut sin permisjon når han vil innen 3 år. Mulig han tar ut slik at han er hjemme en eller to dager for en periode. Hele poenget var at han skulle være alene med ungen og det ble det jo lite av siden jeg også var hjemme. Ikke såååå mange ærend å ta meg til liksom
Herkules Skrevet 26. januar 2010 #4 Skrevet 26. januar 2010 Spørsmålet er egentlig hva du mener. Har du jobbet og opptjent deg rett til foreldrepenger og han har gjort det samme, har han rett til perm. Når han tar de 10 ukene forbeholdt far kan du gjøre hva du vil, jobbe, ha ulønnet perm studere mm Har ikke du opparbeidet deg perm er det sånn at far kan ha rett på permisjon. Da blir det sånn at de 9 ukene til mor faller bort og fars 10 uker faller bort. det som da er igjen er 37/27 uker kan far ta alt av. MEN da må du begynne i jobb eller studier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå