Nutta25 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Har gått på Cerazette mini pille siden 6 ukers kontrollen.Prinsen er nå 4 mnd.. Jeg fikk en liten blødning kort tid etter at jeg begynnte på pilla..også ble det opphold en god stund. men så fikk jeg mensen igjen 12 januar..Og har den enda!!!!!!!! Er det vanlig med denne pilla? Isåfall vil jeg bytte..Blir gal av å ha mensen så lenge+ at jeg har helt sinnsykt med søt sug hele tiden også!! Blææææ!!!!!!!!!!!!! Kom gjerne med erfaringer,og forslag til andre piller :-)
Rampongi Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Har vel hørt at man kan blø ganske lenge når man bytter/begynner på p-piller Her er bivirkiningene på Cerazette: Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme. Hud: Akne. Psykiske: Humørsvingninger, nedsatt libido. Urogenitale: Uregelmessige blødninger, amenoré. Øvrige: Hodepine, vektøkning, brystspenning. Mindre hyppige: Gastrointestinale: Oppkast. Hud: Alopeci. Urogenitale:Vaginitt, dysmenoré, ovarialcyster. Øvrige: Vanskeligheter med å bruke kontaktlinser, tretthet. Sjeldne (<1/1000): Hud: Utslett, urticaria, erythema nodosum. Altså: uregelmessige blødninger (om man kan kalle din blødning uregelmessig vet jeg nå ikke ) Denne bivirkningen tror jeg de fleste p-pillene har, så ikke sikkert det hjelper å bytte. Jeg blødde 3 mnd i strekk når jeg starta på loette husker jeg. Slutta jeg også, men så i ettertid at det var en vanlig bivirking som kom til å gi seg. Jeg anbefaler hormonspiral!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Cerazette var en helvettespille for meg:( Jeg blødde rett som det var. Ikke noe mønster i det hele tatt. Kunne blø i 2 uker, opphold èn uke, så blø i en uke, opphold i 5 uker osv.. med sterke menssmerter og MYe blod hver gang. Slik holdt jeg ut i 6 mnd, så var hormonspiralen på plass. Var som en ny verden for meg. Problemene startet da jeg sluttet å amme. Mens jeg ammet og gikk på cerazette så holdt også mensen seg borte:) Dette var min erfaring. Men forhåpentligvis har ikke alle det som meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå