solita 06 Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Vi har nettopp fått oss vaffeljern men jeg er ikke så dreven på vafler. Vil gjerne ha oppskrift på både litt sunne hverdagsvafler og deeeilige festvafler. Mini ville helst hatt vafler hver dag, fint med variasjon :-)
Gjest amandine Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 2 egg 2ss sukker 3,5 dl mel 0,5 L melk litt smeltet smør, ca 3-4 ss, så slipper de jernet lett uten mer smøring Jeg har enten litt kardemomme eller litt revet sitronskall i, det er kjempegodt;) Bland alt uten smøret og la røren svelle en stund, ha i smeltet smør rett før steking
lavendelblomst Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Har du boka "ifra boller til buritos", litt usikker på hvordan det siste ordet skrives, men jeg fikk den boka i 9.klasse. Der er det uansett en vaffeloppskrift, med kardemomme og den er skikkelig god. Nå er jeg veldig glad i kardemomme og tar alltid litt ekstra opp i røra.
solita 06 Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2010 Takk Amandine :-) Lavendelblomst, takk for tips, men vi hadde nok knapt nok hørt om buritos den gangen jeg gikk i 9. klasse..... *føler meg gammel*
Leandermamma Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Denne er kjempegod : 5 egg 7 ss sukker 2 ts vaniljesukker 2 ts kardemomme 100 g smør Mel Melk Visp egg og sukker til en litt tykk eggedosis. Smelt smøret og hell det i røren sammen med vaniljesukker og kardemomme. Spe på med melk og mel til du får røren så tykk som du ønsker. Du trenger ikke å bruke smør på vaffeljernet når du skal steke disse vaflene.
fox`y Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Jeg bruker: 2-3 egg 2-3 ss sukker litt vaniljesukker 3-4 ss rømme Mel Melk smeltet smør:)
frøkenfryd:) Skrevet 26. januar 2010 #7 Skrevet 26. januar 2010 bruker ca 5dl kulturmelk har oppi mel til passe tykk røre. litt søtmelk så har jeg oppi litt rømme eller en gammel fløteskvett 1ts vaniljesukker 1ts natron kardemomme og evt litt smør om jeg ikke har fløte. 4 egg blander mel melk og natron til klumpfri røre ha oppi resten og egg tilslutt. det blir litt på slump. men jeg må alltid ha surt oppi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå