Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 26. januar 2010 #1 Skrevet 26. januar 2010 Frøkna her er 5mnd i dag, og hun får pupp på dagtid og til kvelds er det en flaske mme(ca 150ml) og grøt laget av 100ml. Også er det kvelden kl. 18.30-19.00. Hun har nå begynt å våkne mye på kvelden/natta, så jeg lurer på om jeg skal begynne å gi henne noe mer mat på dagtid. Hun er en stor og fin jente, og vi begynte å innføre velling allerede da hun var 3,5mnd gammel. Noen med erfaring og gode råd og komme med??
melkekua™ Skrevet 26. januar 2010 #2 Skrevet 26. januar 2010 Du kan jo evt begynne med et ekstra grøtmåltid (lunsj). Her er snuppa 8 mnd og vi begynte med grøt på kvelden for ikke lenge siden. Frokost: flaske m/mme. Lunsj: grøt, mme og evt. fruktmos Middag: middagsglass (halvt glass) og evt litt fruktmos. Kvelds: grøt og mme.
meg & to små vampyrer Skrevet 26. januar 2010 #3 Skrevet 26. januar 2010 Da vår begynte å kreve mat ti ganger i døgnet tok vi hintet og ga grøt. Og så økte vi til to grøtmåltid etter en liten stund. Nå er jenta 5 måneder og 3 uker (eller 24 dager da) og spiser dette: 6: mm 8.30:grøt, halvt fruktbeger, mm 12:mm 15:middag + mm 18: grøt, halvt fruktbeger + mm Går veldig bra her.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. januar 2010 hmmm.. ja, da tror jeg at jeg skal begynne med litt grøt til lunsj her og... Takk for gode tips/forslag;) Men gir dere grøt/middag FØR melk, eller omvendt?
melkekua™ Skrevet 26. januar 2010 #5 Skrevet 26. januar 2010 Grøt og middag gir vi før drikke. Vi har forresten begynt med kun vann til middagen. Må lære seg å like vann også.
Snuppa + Spire Skrevet 26. januar 2010 #6 Skrevet 26. januar 2010 Ville satset på et til grønnsaksmåltid jeg da. Begynt med potet, gulrot, broccoli, blomkål med en liten dasj oliven/rapsolje. Dette er veldig næringsrikt, og da blir kosten mer variert:) Vi begynte med grønnsaker fra 4.5 mnd, og ved 5,5-6 mnd gikk hun raskt fra 1 til 4 måltider om dagen. Kuttet litt ned på porsjonene, så ut som hun var mer mett og fornøyd da hun fikk maten litt spredt ut over dagen, som bedre om natten gjorde hun også Nå ammer jeg før hvert måltid (9mnd nå) men produksjonen har gått en del ned for hun krever ikke så mye lenger, og av og til dropper jeg ammingen om det ikke passer, og det går også helt fint. Hun får vann til måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå