Gå til innhold

søskenbarn treff!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har lyst å stelle i stand til eit søskenbarn treff i sommar. Men treng litt hjelp av nokon som har vært i eller høyrt om slike treff. Fortell.... ;-)

Når?? Dag eller Kveld??

Skal det vere som ein fest med alkohol eller ikkje?? (hadde bare tenkt søskenbarn med følge ikkje unger altså)

Mat? Kva slags mat??

Bør det vere eit slags program/opplegg med leker osv.?? eller heilt fritt?

Kva er ein ok pris?? Har jo ikkje lyst å stelle i stand noko som blir så dyrt at ingen vil koma pga pris??

Andre ting eg bør tenke på???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på om man kjenner hverandre godt fra før av og hvordan typer dere er. Med mine fettere og kusiner, som alle er ganske avslappede typer, hadde det enkle vært det beste. Som en lang rolig middag uten unger, med alkohol. Når det gjelder underholdning ville vi maks strukket oss til å spille noen spill, tenker jeg. Føler at det ville vært rart å ta betalt, da både jeg og de er etablerte med ok økonomi, men det ville ikke vært noe problem å betale om jeg skulle til noen som har det mer trangt.

Skrevet

Er det normalt altså at den som står for eit slikt treff betaler alt sjølv??

Då trur eg nesten at eg lar det vera. Me blir ca 60 stk. og med middag og lokalet(pluss pynt, duker, blomster, lys) blir det en god sum penger. Kan sjølvsagt betale noko sjølv, men hadde håpet at alle kunne bidra litt.

Blir det tåpelig å kreve penger ??? Treng mange svar. Nokon som har vært på slike treff???

Skrevet

en lørdagskveld uten barn, ja, gjerne med alkohol for de som vil det. Maten, alle tar med seg litt hver. Lag deg en liste over hva du tenker på å ha av mat, så ser du hvor mange som melder at de kommer og deretter fordeler du på de som kommer om hva de skal ta med, så gjerne greit med et koldtbord. Lagde slektstreff jeg med leid lokale o.l, gikk helt supert. Hadde ikke noe program, folk møtes sjelden, bedre å bruke tiden på å prate og mimre sammen.

Da alle tok med seg noe tok jeg ikke betalt, husleien dekket jeg selv, ca 500kr. Vel verd etter en kjekk sommerdag med slekten.

Skrevet

Takk for tips vårmamma08.

Er det andre som har erfaringer/tanker rundt dette dei kan dela med meg??

Skrevet

Vi hadde søskenbarntreff for noen år siden. Tok 100 kroner per snute på forhånd, og det var ingen som syntest det var for mye.

Vi lagde gryterett og serverte brus til. Hadde festen på dagtid.

Nå var dette et treff hvor folk hadde barna sine med. Hadde det vært uten barn, tipper jeg vi hadde servert litt øl eller vin til maten, og så hadde nok folk tatt med seg selv.

Det har jo litt å si hvor mange dere er. Er dere hundre mann, kunne du kanskje fått med deg en festkomite, så slipper du å finne opp alt kruttet sjøl :-)

Lykke til! Det er kjekt med fest.

Skrevet

NB - vi hadde ikke utgifter til hus, hadde det ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...