Gå til innhold

tips til å fjerne bæsjeflekk på ullbody

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har begynt å bæsje sjeldner nå, men når hun er først i gang så kommer det masse. Det har ført til flekker på ullbodyen fra nøstebarn. Jeg skylt den i vann flere ganger, men flekken er forsatt der. Vasket den på ullprogram og flekken er forsatt der. Er det noen som har tips i hvordan man fjerner flekker på ull?

All tips mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

TROLL har hatt en flekkfjerner såpe for ull klær vet ikke om den finnes enda...lykke til...eller så må du nesten bare bruke litt vanlig såpe der og sette den inn med lanolin etterpå.

Skrevet

Nøstebarn fører også ullsåpe og en flekkfjerningssåpe, verdt å ringe dem og høre hva de sier.

Skrevet

Hvis alt annet feiler, kan du farge bodyen. Jeg farget to naturfargete Nøstebarnbodyer med masse flekker, de ble brune og kjempefine!

Skrevet

Vi sliter med det samme problemet

Mannen min har gjort litt research og funnet ut at noe som heter oksegalle såpe skal funke veldig bra. Fås kjøpt på slike naturkost forretninger. Vi har ikke fått prøvd ennå da;)

Ellers så får vi bare ta Spaniel sitt tips og farge allt brunt;)

Skrevet

Gallesåpen selges også på Clas Ohlson! Finnes både i flytende form og som et vanlig såpestykke. Den funker veldig fint, selvfølgelig best på "ferske" flekker. Ble klar over den litt sent, så hadde mange gamle flekker også. Ble blekere, men forsvant ikke helt.

Skrevet

grr, og jeg som var på Clas Ohlson i går.,.... typisk!

Men takk for tips, sikkert billigere der.

Skrevet

Leste her inne at grønnsåpe skulle funke bra. Ikke prøvd selv.

Skrevet

Jeg har prøvd både Nøstebarn sin gallesåpe og en til, bleknet bare flekkene litt. Derfor ble det brune klær i stedet:) Sjekk Hedins farger, de var lette å bruke og resultatet ble fint!

Skrevet

Sironsåpe fungerer superbra! Fåes kjøpt på forskjelligebarnebutikker, kanskje man kan google hvor. Det er ikke såpe med sitronlukt bare, men er såpestykke som heter "Sitronsåpe" som man skal gnukke på alle typer flekker :)

Skrevet

Et annet tips er å blande såpe og oppvaskmaskinmiddel til en grøt konsisten, og smøre forsiktig på. Det er helt genialt, og fjerner tom bananflekker på klær. Men om det er lurt å prøve på ull er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...