Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Tid er det viktigst å få i seg folat? Har gått på pillen siden vi ble prøvere i sommer (09) og frem til nå. Men nå er jeg så kvalm at jeg kaster de opp igjen. Det samme gjør jeg med resten av Lifeline-pillene... Er 8+5.... Noen tips?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Hvis du gjør så godt du kan, så er det jo ikke mer du kan gjøre!? Man mener jo at folat beskytter mot åpen gane og andre tilstander, men husk at slike tilstander uansett er svært sjeldne. Det er mange gravide som ikke vet om eller som ikke har mulighet til å få tatt folat. At du har tatt folat frem til nå beskytter jo også! Du har sikkert prøvd å ta pillene sammen med mat?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Takk for svar! Stemmer det at man bare skal ta folat frem til uke 12? Sliter veldig med å få i meg mat og.. Bruker en time på en brødskive om morgenen, og de pillene er det verste jeg vet... Kanskje jeg skal ta en og en pille og trykke i meg noe mat rett etterpå.. kanskje det vil gjøre at de blir..... Usj, håper kvalmen gir seg snart!!! Hi
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Ja, de sier at man kan slutte i uke 12. Så hvis du bare prøver å holde ut litt til så er du i mål på en måte:-) Jeg føler med deg. Den svangerskapskvalmen er til tider lammende! Ønsker deg i alle fall lykke til, og beklager at jeg ikke har noen gode tips:-(
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 er du like kvalm hele døgnet? Kan jo taes når som helst på døgnet... De skal taes første trimester, men enkelte leger mener at du bør ta de lengere, gjerne hele svangerskapet sa de på riksen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Hmm nå er jeg ikke helt sikker, men jeg tror det går an å knuse dem? Det du da kan gjøre er å blande dem i en liten bit av noe du liker godt og som du fremdeles klarer å holde på... Folat er aller viktigst i de aller første ukene av svangerskapet hvor de viktige organene og skjelettet bygges. Det er riktig at det er frem til uke 12 det er viktig å få i seg folat. Dersom du gjør så godt du kan så er det nok greit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå