Gå til innhold

hmmm klarer ikke slutte med cola

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skikkelig dårlig samvittighet, men klarer bare ikke å la være å drikke cola... synes det smaker enda bedre nå enn før jeg blei gravid...

I tillegg er jeg hekta på lakris men det er jo fy fy det og...

Blir litt smådeppa av alt og fryktelig redd for at noe skal skje..

*angst*

Noen andre som har det sånn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, iskald cola er naaaaaaaaaaaammmm. Sitter faktisk å drikker det nå :)

Og lakris er noe av det beste jeg vet, salt lakris.

Skrevet

åå, så glad det ikke bare er meg. Sliter skikkelig, mannen har sluttet å kjøpe her hjemme, så eneste gangene jeg får er når jeg kjøper selv, og det blir som regel når jeg er på jobb. Men jeg passer på jeg ikke får i mer enn anbefalt dose da, så blir som regel kun halv liter, noen ganger i uken og helgene.. sukk, ekke lett dette her..

Skrevet

ta det helt med ro. Jeg drikker cola hver dag og føler ikke babyen tar skade av det. Legen min sa det var greit så lenge det ikke var mer enn halvliteren om dagen. det samme sa JM,

så nyt colaen med god samvittighet:)

Skrevet

Jeg klarer ikke slutte med cola hverken til vanlig eller som gravid. Har vært mye dårlig og føler jeg blir dårligere hvis jeg ikke får det i meg.

I følge matportalen kan man drikke 1 liter hver dag :D

Skrevet

det rare er jo at jeg har jo vært hos legen og snakka med han. Men han sa ikke noe om cola... Han ga meg heller ikke den boken alle sier de får hos legen på kontroll...men men han har vel kanskje skjønt at jeg leser mye på internett, for jeg spør om mye rart virker det som:)

Og nå oppdaget jeg t jeg sitter her med lakris i munnen da:S

Jaggu ikke lett

Skrevet

Jeg vil heller tenke slik at det ikke er hva vi spiser, men hvor mye vi får det i oss. Har jeg lyst på noe, så spiser jeg det. Ingen mat er i den forstand "farlig" og forbudt som vi kan få inntrykk av, vi skal bare passe på litt. En flaske cola, hver dag er ikke mye verre enn at du spiser sjokolade eller deilige cafe cookies for noen andre. Men tenk hvor mye sukker det blir hvis du får i deg alt sammen i løpet av dagen hvis du er en søtmons?

Nei drikk colaen din, du. Så drikker jeg min daglige kopp kaffe latte med sirup :)

Skrevet

Hei du!

Ikke ha så dårlig samvittighet. Det sliter deg helt ut - og det er jammen mye annet man kan ha dårlig samvittighet for! =O) Så lenge du ikke drikker tonn med kaffe, cola og te samtidig så går dette fint.

Absolutt alle gravide jeg kjenner har enten drukket litt kaffe eller litt cola. Hvis du er hekta på cola og føler at du drikker mer enn du skal (en halvliter er helt ok, men burde ikke ta i deg mer enn en liter) så kan du jo prøvesmake om sprite eller solo gjør noen nytte?

Nyt kosedrikken din du. Alle har noen laster... =O)

Skrevet

jeg drikker cola vær dag er helt avhengi av det å har altid vært det !

tror det går gangske fint så lenge du ikke drikker overdrevet mye og at du er flink å drikker vann og melk å slikt også ikke bare cola :)

Skrevet

cola må jeg ha..

kan drikke inn til 1liter om dagen da..

her går det kanskje 2glass med cola,så jeg har ikke dårlig samvittighet...

Skrevet

Siste uka har jeg blitt hekta på pepsi-max og knekkebrød med græddost (sammen) sååå nydelig. Blir nok 3-4 små glass pr dag nå ja. merker det hjelper for kvalmen.

Skrevet

Du er ikke alene om colaen, ser du. Jeg drikker cola zero nesten hver dag, men holder meg under anbefalt dose på 1 liter. Dropper kaffe og te med koffein (lest meg til at roibois-te er uten koffein, så drikker det) så koffeindosen er forbeholdt cola som jeg koser meg med om kvelden :). Ikke dårlig samvittighet.

Skrevet

Har hørt at de coladrikkene med aspartam er farlige for fosteret (pepsi max og cola zero), så både når og i forrige svangerskap byttet jeg ut pepsi max med vanlig cola og prøver å drikke litt mindre enn jeg bruker.. Men i forrige svangerskap ble babyen min stor på slutten og jeg fikk beskjed om å slutte å drikke cola og spise sjokolade da det var 3 uker igjen... hehe

han var 4180 da han kom ut.. de kaller jo barna for colabarna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...