ayaah Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 med tusen knep for å få fødselen i gang nesten så tidlig som mulig??? Er det bare meg??? Da regner jeg selvsagt ikke med de som har medisinske grunner til å ønske seg tidlig fødsel. Og begynner man å gå GODT over tiden er det jo bedre med kjerringråd enn å få satt i gang fødselen på sykehuset til slutt. Men alle som har normale svangerskap og ikke har gått langt over termin? Naturen er vel innrettet slik at babyen kommer når den er klar for det? Ihvertfall kan vel kroppen få sjansen til å finne utav det selv i det lengste? Jeg mener ikke å dømme noen fordi de prøver noen triks. Men så MYE snakk om det som det er på dette diskusjonsforumet, så er det lett for en nybegynner (og sikkert flere) å tro at man "må" styre så gæli. Men svangerskap og fødsel er en helt naturlig prosess som vi kanskje burde ha litt større tillit til?? Tenk at barnet skal vi kjenne i mange, mange, mange, mange år. Hva har da noen få dager til og fra å si? :-) Det er heller ikke det at jeg ikke vet hva det vil si å være utålmodig når man går over tiden. Jeg gikk max over tiden med nr 2. Og det var sikkert like tungt for meg som for gjennomsnittet. HA LITT TILLIT, dere MÅ ikke spise 7 kilo ananas og hoppe tau i to timer for at babyen skal bli født altså! ;-)
ღMadame_mim ღ Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Jeg gidder iallefall ikke stresse med det før jeg er på overtid, etter det kommer jeg vel heller bare til å mase og være utålmodig ikke gjøre noe fysisk. Jeg skjønner meg ikke helt på dem som er veldig mye fysisk aktive for å få igang fødselen. Når da fødselen endelig starter så er man jo helt utslitt etter turgåingen, tauhoppingen, trappegåingen og snømåkingen eller hva nå de enkelte forsøker seg på!! Nei, her i gården skal jeg sørge for å være utvilt slik at jeg har litt krefter til fødselen. Regner med at det kommer til å bli en av de hardeste "treningsøktene" jeg noen gang har hatt!!!
2tettebabyer Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 hahaha jeg er litt enig :-) vi stresser litt for mye for å få disse babyene ut.... jeg har prøvd noen av disse knepene, men litt halvhjerta i grunn... nå er jeg 7 dager over tiden og er litt redd for å måtte settes i gang, synes og jeg merker litt mindre liv, så har litt lyst til å komme i gang... men det eneste jeg gjør er å gå en lang tur til dagen, mest egentlig for å holde meg i form og for å få tiden til å gå.... kan bli noen laange dager... nei, neste gang skal jeg lage min egen termin :-) 11 dager over termindato - for da blr man uansett satt i gang :-)
*SMASK* Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 Ha ha.... bra skrevet -og jeg er nok enig med deg. Nå vet jeg ingenting om hva det vil si å gå overtid -så all respekt for de som gjør det. Og muligens blir det noen kg kanelmarinerte ananas mens jeg hopper tau, har sex med sambo og skåler i avføringsmiddel -på meg også om det drar seg for langt over datoen.... Men i utgangspunktet har jeg ingen planer om å pushe naturen, que sera sera...
gmfosse Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Helt enig! Nå er jeg førstegangs og har ennå 9 uker igjen, så jeg vet ikke hvor utålmodig man blir etterhvert. Men babyen gjør nok som han vil uansett og kommer når han selv vil ut. Jeg håper selvfølgelig at jeg slipper å gå lenge over tiden, men gjør jeg det så får jeg vel bare gjøre det. Kanskje det blir et par ekstra runder i senga får å se om det skjer noe, men jeg har egentlig liten tro på alle kjerringråd om å sette i gang fødselen. Babyen blir vel ikke mer klar til å komme ut pga ananas, tauhopping, vasking av gulv og sex...
Tnica Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 Da jeg er førstegangsfødende har jeg ingen aning om hvordan det er å gå overtid, så de om det. Mne jeg skal iallefall ikke gjøre noe for å få satt igang fødselen før termin, da blir det jo bare kluss med permisjonsøknaden og den har jeg jobbet hardt og lenge med:)
Fifrildi Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Hahaha - det med permisjonssøknaden tenkte jeg på også! Og pga permisjonslengden min og termin så skal jeg tilbake på jobb første arbeidsdag etter nyttår 2011 - og jeg vil så ikke starte i romjula i stedet for!
JIPPI:) nr 3 i 2010:) Skrevet 25. januar 2010 #8 Skrevet 25. januar 2010 hehehehe - hadde nok sagt meg enig i deg da jeg var graivd 1. gang og 2.gang. da var det sommer og jeg hadde all verden med tid - var ute nøt sola og hadde mannen i jobb på land - så han var jo her likevell!! MEN er det jo noen da, som har menn som jobber borte( til sjøss, plattform ol) og det gjør min mann nå. Så JA jeg stresser MEGA mye denne gangen, vil ha babyen ut NÅ - trenger å komme meg hjem med babyen før han reiser ut igjen!! Thats life - ser ikke akkurat frem til å være alene med en nyfødt og 2 små de fire første ukene!!! Så nyyyt livet/graviditeten dere som har anledning - har vært dær 2 ganger før. Men denne gang ei - livssituasjonene er ikke lik for alle Tvitvi - alle sammen uannsett!
Diddels Skrevet 25. januar 2010 #9 Skrevet 25. januar 2010 Tror at de som er mest desperate er de som "lider" mest, feks de med bekkenløsning eller annet som gjør dagene til et smertehelvete, uten at de er i en farlig situasjon. Til de som sier: nyyyt svangerskapet... dem har jeg lyst til å gi et tupp bak
ayaah Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2010 det synes jeg selvsagt er en god grunn! :-) Lykke til!
madike Skrevet 25. januar 2010 #11 Skrevet 25. januar 2010 Hehe...morsom tråd "muligens blir det noen kg kanelmarinerte ananas mens jeg hopper tau, har sex med sambo og skåler i avføringsmiddel"....hahahah...bra sagt! Jeg skal ha keisersnitt to dager før termin, så her gjør jeg alt jeg kan for å holde han inne helt til da:) En tanke som slo meg....som egentlig er grunnen til at jeg skriver, er at hadde dette innlegget vært postet på anonymforumet, så hadde garantert vært en hel masse krangling her allerede! Så godt å se at alle ser humoren i dette, til og med de som gjør alle triksene i boka for å sette i gang fødselen For det er jo humor! Vi er gale
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #12 Skrevet 26. januar 2010 Stakkars barn, sier jeg bare ... Allerede før de er født skal de "presses" inn i en timeplan som passer foreldrene og ikke dem selv ... Jeg har også en mann som jobber borte (platform), men kunne ikke drømme om tilpasse fødselen etter hans timeplan. Babyen kommer når h*n er klar, ikke når det passer mannen min best!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 26. januar 2010 #14 Skrevet 26. januar 2010 Hehe, må i grunn si meg litt enig her :-) Veldig mye mas og kjas her inne om alt som kan gjøres for å sette igang fødsel. Skulle tro det var uvanlig å faktisk vente til babyen kommer! MEN jeg må si jeg har litt forståelse for dere som går lenge over!! Klart man blir utålmodig og lei! Og det er enkelt å si : jaja hva er noen dager fra eller til - når man har ventet så lenge? Selv har jeg 11 dager til termin og syns dagene går greit unna, men 11 dager er jo evigheeeeeter!!! Hehe :-) må innrømme at jeg drysser over litt ekstra kanel på grøten om dagen da, men det er det!! Lykke til!
Gjest Skrevet 26. januar 2010 #15 Skrevet 26. januar 2010 Man ser liksom så frem til en dato, men heller ikke her er det snakk om å prøve noe iallefall ikke før godt over termin og da er det snakk om avførende slik at tarmen er tom og jeg slipper å gå på toalettet de første dagene etter. Kunne ikke tenke meg å begynne å spise piller 2 mnd før, men kan gjerne ha litt sex om det hjelper på modningen... Ferdig modnet til termin. Det høres flott ut!!! Han kommer jo når han er klar. Er jo da han er ferdig liksom... Termin i dag forresten så dette blir nok en lang dag... ♫♪♫♪"tenk at nå er dagen her som jeg har lengtet etter...."♫♪♫♪ å så vite at han har det helt fantastisk der inne og med ingen planer om å komme ut, ja, ja!
mjhanse Skrevet 26. januar 2010 #16 Skrevet 26. januar 2010 Ha ha ha ha ha ha ha ha ha latterkrampe med massevis av hormoner i ) Sinnsykt morsomt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå