Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal kjøpe gave til mitt soon-to-be fadderbarn. De har alt, minus bæresjal. Vet at moren ville hatt sånt..

hva er bra for en liten baby? de skal til syden til sommeren, tenkte den da femmnd gamle poden kan ligge i den så de slipper å ha med vokna overalt ...

altså; Hva anbefaler dere??? skal iallfall brukes fra nyfødt og til 6-7mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jeg er veldig fornøyd med, den ble kjøpt på Baby Comfort, men jeg husker ikke merket. Den har i hvertfall to bånd som skal rundt begge skuldrene.. Hehe vanskelig å forklare, men er i hvertfall veldig bra:)

Skrevet

Sjal (hvertfall den elastiske typen) er vaaaarmt å bruke om sommeren. Ville helelr gått for en mei tai jeg da :o)

Jeg har begge deler og elsker dem like høyt, men på sommeren ble det litt møe å bli pakket inn i så store mengder tøy ;o)

Skrevet

Anbefaler Manduca! Den ligner mei tai, men er mer lettvint fordi den har seler og magebelte som en ryggsekk i stedet for lange seler som dingler i bakken når den skal av og på. Far i huset her liker den også.

Gjest thricane
Skrevet

jeg har et sjal fra ellevill.com, et zara natur 4,7 m

har brukt dette fra nyfødt, du finner flere måter å binde sjalet på nettsiden tettinntil.no.

sjalet kan brukes fra nyfødt til ca 2 år.

det blir jo alltid varmt med en liten inntil kroppen om sommeren. fungerte fint når vi var i australia i nov/des med opp mot 37 grader på dagen.

dessuten er det kjempeflotte sjal med både farger for den som liker nøytralt og den som ønsker noe med snert i. du burde dra i med 4,7 m, og kanskje 5,2 m om personen er litt romslig.

Skrevet

Huff da, jeg leste "dere bæsjedamer" :-O

Skrevet

Om hun ikke er et etablert bæremenneske, bør du antagelig gå for noe som er enkelt i bruk. Da er ergo, beco og manduca kanskje de mest åpenbare valgene. De er i grunn ganske like (bortsett fra at becoen er kulere og dyrere, hehe).

Jeg liker mei tai, men de lange snorene kan være avskrekkende. Elastisk sjal er fint til nyfødte, men ikke optimalt når de passerer seks-sju kilo. Vevde sjal er en acquired taste.

Skrevet

Jeg har brukt og fortsetter å bruke sleepywrapen! www.sleepywrap.com. Billig og bra!!

Skrevet

For det første: for en kjempefin gave!!!

Vi hadde både elastisk sjal (vaaarmt og godt, passer til en vanlig norsk sommer), bali baby breeeze (ikke elastisk men ikke så stivt som vevd-halvelastisk?) og endte til slutt med beco (fantastisk å bære i den dag i dag og er alltid med i bilen.. nå er min 19 mnd).

Sjal var herlig med en liten baby. Vi kjøpte balibabybreeze da vi skulle til syden og misbrukte det der nede.. hele tiden var det med. fra vi sjekket inn på gardermoen (og hun sovnet godt i sjalet og sov seg helt inn på flyet, hadde den som teppe på flyet og siden på vogna)- kan ikke få fullrost dette sjalet. det var enkelt å knyte på, men da hadde jeg litt erfaring fra det elastiske tidligere.

KJøpte først becoen da hun var over halvåret men til nestemann mistenker jeg at den blir brukt tidlig i og med at den har med nyfødtinnlegg og er rask å ta på utenpå klær osv (ligner jo mer en babybjørn med bedre bærekomfort og kan bæres på rygg=)

tettinntil.no er stedet for tips. Lykke til med valget;)

Skrevet

På tide å legge seg nå kansje.... Jeg leste også dere Bærsjedamer hihihihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...