Gå til innhold

Stakkars jenta mi ble bitt av en hund idag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute i akebakken, jeg snudde meg for å hente akebrettet, plutselig hørte jeg jenta mi skrike og løpte dit, hun blødde i ansiktet og bak hun sto en hund...

Hun skreik hunden bet meg, hunden bet meg.

Jeg var ikke klar over at det sto en hund der engang, så bare jentene som løpte og hoppa rundt et tre.

fikk tak i eieren som hadde med seg hunden og han beklaget så veldig og sa at hunden hadde reagert sånn i det siste på sønnen sin og, hadde knurret og vært aggresiv.

Men hvorfor i alle dager tar han med seg en hund i en akebakke der det er masse barn og binder han ved et tre og går ifra for å ake når han vet åssen hunden reagerer rundt barn?

Jeg var ikke klar over at det sto en hund der, prøver å lære ungene at man ikke må gå frem til hunder man ikke kjenner.

Ende opp på legevakten der legen limte såret, fikk et kutt rett over leppa og ser merker rett under øyet så var kjempe heldig at det ikke gikk utover øye!

Går bra med hun nå, har lagt seg og har ikke klaget noe på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I alle dager, det er jo helt uholdbart! En hundeeier skal ha hunden sin under kontroll uansett, og spesielt når det er kjent at den er aggresiv! Da har den ingenting i nærheten av barn å gjøre!

Jeg har hatt hund i mange år og er sikker på at min hund aldri ville gjort noen noe vondt, men uansett har jeg jo alltid bånd på den om det er en uoversiktelig situasjon! Jeg synes han bør gå på et adferdskurs/til hundepsykolog med hunden sin, eller i ytterste konsekvens avlive den.

God bedring til datteren din!

Skrevet

Stakkars jenta di:( For helt vondt jeg..

Moren og stefaren min hadde verdens snilleste hund, da han plutselig en dag ble mer aggresiv og bet en gutt. Gikk heldigvis bra med gutten, men verre for hunden som ble avlivet.

Hunder skal ikke bite. Skal du gjøre noe mer ut av saken eller bare glemme hele greia?

Skrevet

Det kunne jo gått mye verre, bare flaks at hun ikke fikk verre skader! Stakkars jenta, hun må ha blitt vettskremt.

Jeg håper du anmelder det.

Skrevet

Nå er jeg selv hundeeier og hundeelsker, men dette er jo uholdbart. Man tar ikke en hund man vet er usikker rundt barn med til en lekeplass og forlater den uten oppsyn!

Nå vet jo ikke vi om jenta di kom brått på hunden slik at den ble skremt eller hva- det er jo ikke sikkert det var av aggressivitet, men av redsel, den bet. Men det er likevel ikke greit, som hundeeier har man alltid et ansvar for at hunden ens ikke skader andre.

Vet du hvem dette er? Jeg ville isåfall kontaktet denne hundeeieren og krevd at tiltak ble iverksatt, feks at hunden blir sjekket av veterinær (for å utelukke fysiske årsaker), samt at dens psyke evalueres av profesjonelle, og at den holdes under kontroll til enhver tid. Hvis ikke ville jeg glatt anmeldt saken.

Jeg er glad i hunder, men barn går alltid foran!

Skrevet

Da skal den avlives. Dette må du gå videre med, er ikke sikkert det går like bra neste gang den biter

Skrevet

Flere som har nevnt at jeg skal gå videre med det men har ingen opplysninger eller noenting, ble så satt ut akkurat der og da at jeg bare sa ifra at hunden beit datteren min og fikk ikke sagt noe mer før jeg dro til legevakten.

Så jeg håper for gudskyld at han gjør noe med hunden sin sånn at det ikke skjer noe med barnet hans og.

Skrevet

Jeg er ikke sikker men jeg tror dattra mi kom brått på for jeg så at hun sto og hoppa og fekta med armene.

Skrevet

Selvom hun kom brått på, burde eieren vite bedre enn å ta med en aggressiv hund til et sted fullt av unger.

Skrevet

Forsåvidt kan det være forståelig at hunden reagerte, men er man ansvarlig hundeeier så lar man ikke dette skje.

Jeg har en hund som er ekstremt stødig og rolig, og han elsker barn, finnes ikke redd dem eller aggressiv. Men jeg følger alltid godt med når han omgås med barn, og han holdes alltid under kontroll og oppsyn- både for hans og barnas skyld.

Denne hundeeieren burde virkelig fått seg en smekk på lanken! Saken blir jo ekstra ille iom at han sier han var klar over at hunden var litt aggressiv mot barn. En ting er at uhell alltids kan skje, men dette er jo uakseptabelt.

Håper du finner utav hvem eieren var, for det høres jo ut som noe som godt kan skje igjen. Neste barn er kanskje ikke like 'heldig' som ditt...

Håper virkelig ikke jenta di blir livredd hunder nå da, hadde jeg vært deg ville jeg jobba litt for å prøve å forhindre det. Besøk/hils gjerne på hunder som dere kjenner, er stødige og har ansvarsfulle eiere, slik at hun kan bearbeide dette.

Skrevet

Makan altså.. Blir helt skremt.

Gjest irismor
Skrevet

Du må anmelde saken til politiet. Ja det gikk bra med jenta di i dag..... Men gjorde det egentlig det????

Ingen barn skal behøve å bli bitt av en hund. Anmeld hundeeieren og la politiet ta seg av saken, gå også ut i lokal avisen og fortell om det. Sikkert noen som vet hvem eieren er og gir beskjed til avisen eller politiet.

Er ikke sikkert det går like bra med neste barn.

God bedring til jenta di og håper hun ikke får varige mèn.

Skrevet

Jeg ble bitt i ryggen av en hund, når jeg var 7-8 år. Terga den på meg, så det var egentlig min feil.

Jeg og en kamerat som leka oss med nabo hunden.

Ble bestemt at hunden ikke skulle avlives, for den var egentlig en snill hund. Men den fikk ikke kjans til å bite igjen, ble påkjørt noen uker senere. Hadde slitt seg fra båndet.

Jeg er i dag redd fremmede hunder. Om noen venner har hund, så tar det en god stund, før jeg føler meg trygg på den.

Godt det gikk bra med jenta di, men tror ikke hun vil føle seg så trygg i nærheten av hunder lenger.

Skrevet

Eg kan ikkje reglene, men for 25 år sidan kunne ein ikkje keve at hunden blei avliva. Dersom den hadde bitt ein SAU hadde den blitt avliva, ikkje like rett fram med eit barn... Men det er mulig reglane er endre no.

Dersom hunden stod i band, har eigaren sikra hunden iht krav meiner eg. Men eg ville gjort mitt ytterste for å unngå at det skulle skje igjen.

Sjølv blei eg bitt (grundig!) som 2-åring. Hunden stod bunden utanfor ein butikk og eg ville klappe den, men den høyrde meg ikkje. Den kasta seg rundt og beit i det eg tok på den, og eg endte opp på Haukeland med 30 sting i ansiktet. Men eg må ha hatt englevakt, for verken auge, munn eller nase gjekk med sjølv om det var på brøkdelen av ein millimeter nær.

Eg er ikkje redd hundar i dag, har heller aldri vore det (vi hadde verdas snillaste St. Bernhard, som nok hjelpte til der), men eg kan love deg at eg følger uhyre godt med når ungane mine er i nærleiken av hundar.

Hunden i mitt tilfelle blei avliva, på eigar sitt ønske.

Skrevet

Ser dette blir tatt opp på anonymforum og, og nokon har sjekka loven for dette:

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

(altså har eigaren brutt lova om han gjekk frå hunden då den stod bunden i akebakken, og kan anmeldast på det grunnlaget)

§ 18. Avliving eller omplassering av en hund etter en eller flere uønskede hendelser

En hund som har angrepet eller skadet et menneske, kan politiet i ettertid vedta å avlive dersom ikke dette fremstår som et uforholdsmessig tiltak. Ved vurderingen skal det særlig legges vekt på hvilken fare som har vært tilstede, påført skade, den risiko og utrygghetsfølelse hunden og hundeholdet kan antas å medføre i fremtiden og hundens nytteverdi.

a) En hund som har påført barn vesentlig skade, bør normalt avlives.

Skrevet

Avliv beistet omgående!

Hunder er uberegnelige beist som biter i hytt og pine som er til fare for barna våre...

Skrevet

Men vet ikke hvordan jeg skal gå frem, vet ikke hvem mannen er eller hvor han bor.

Vi har selv en hund hjemme og hun har kost masse med han både igår og idag, så har ihvertfall ikke blitt redd han men hun sier at jeg må være snill med hunden for om han blir sint så kan han bite meg, så hun passer nok ekstra på nå tror jeg.

Skrevet

Var det noen andre til stede der som kanskje vet hvem hundeeieren er?

Gjest irismor
Skrevet

Få lokalavisen til å skrive om det, sikkert noen som vet hvem hund det kan være. Eller at hundeeieren selv melder seg. Uansett burde hundeeieren stå ansvarlig for legeregninger og lignenede.

Har hatt hund hele mitt liv. Når jeg var 7 så hadde vi en schæfer, hun gikk til angrep på meg helt uten forvarsel. Hun ble avlivet pga dette. Hadde mine hunder angrepet noen uten grunn hadde jeg aldri vært i tvil.

Vi ønsker oss nå en tysk jaktterrier men det blir ikke aktuelt før søta har flyttet hjemmenifra. Og det er mange år til. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...