MammaTherese84 Skrevet 25. januar 2010 #1 Skrevet 25. januar 2010 Jeg er ganske så presis 9 uker på vei i dag, har min første legetime den 4.februar. Legen nevnte ingenting om UL da...må man selv spørre om å få dette? Det virker som om "alle" her inne får denne undersøkelsen....jeg må innrømme at det hadde jo vært beroligende...se om alt står bra til dere inne, liksom...Eller er det bare kvinnene som tidligere har opplevd SA som får?
Monique8 Skrevet 25. januar 2010 #2 Skrevet 25. januar 2010 Som regel om en har et normalt forløp i sv.sk får en ikke UL før den ordinære UL rundt uke 18-19. De som får UL før det har som regel hatt blødninger, eller har andre årsaker som gjør at det er behov for en slik undersøkelse tidligere. Ellers så er det jo og en del som betaler for privat UL tidlig, bare pga ren nysjerrighet. Men som sagt, normalt sett i et sv,sk er det èn UL, og det er den i uke 18-19.
lin76 Skrevet 25. januar 2010 #3 Skrevet 25. januar 2010 Signerer Monique8 over. Det er ikkje alle som har tidleg UL, det bare verkar slik her inne, sidan det er ein overrepresentasjon av folk som er ekstra opptatt av graviditeten her inne. Mange betaler for det sjølv, privat - det kostar ca 1000kr.
doble<3<3 Skrevet 25. januar 2010 #4 Skrevet 25. januar 2010 takk, beroliga meg også her.. følte meg nesten utenfor.. var en liten tur innom legen i dag, men skal tilbake igjen i midten av februar på "ordentlig" time..
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 25. januar 2010 #5 Skrevet 25. januar 2010 Jeg er 9+2 og har hatt 3 UL, betaler kun 90,- pr gang da jeg har fått henvisning fra IVF klinikken. Jeg har ofte Ul fordi jeg har hatt 3 MA, og tør ikke å slappe av ennå. Gyn. sjekker ikke lenge, kun for å se at det er liv/hjertet som banker - det er bare SÅ herlig når en konstant går å kjenner etter om en har mistet igjen... Skal til ny UL neste uke og kan gå hver uke om jeg ønsker det.
doble<3<3 Skrevet 25. januar 2010 #6 Skrevet 25. januar 2010 gammel (p)røver: trirst å høre at du har måtte gå gjennom så mange MA, men jeg krysser alt av fingre og tær for at et skal gå bra denne gangen=)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 25. januar 2010 #7 Skrevet 25. januar 2010 Tusen takk, epjohansen! Jeg har troen og håpet fortsatt og gyn. likeså! Hun er helt herlig og "lager" ledige timer til meg mellom de andre pasientene selv om det er fullbooket i måneder fremover:-)!
Ingunn26 Skrevet 26. januar 2010 #8 Skrevet 26. januar 2010 Hei! Jeg er ti uker på vei i dag, og fikk brev om at jeg først skal på ultralyd 30.mars, i påska. Det er jo sååå lenge til. Jeg har også hatt følelsen av at "alle" har vært på tidlig ultralyd. Ønsker å komme inn tidligere, men får anta at det går greit. Det er vel ikke noe en kan surve seg til Hehe. Føler alt er bra da, så da krysser jeg fingrene! Lykke til!
MammaTherese84 Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2010 Det er visst litt forskjellig, ja. Jeg skjønner godt deg som har hatt flere spontanaborter, jeg hadde absolutt også sørget for å bli sjekket grundig. Jeg har begynt å blø litt morgen og kveld (andre morgenen min nå). Det er bare litt på papiret, men det er friskt (blandet med utflod) og jeg har skikkelig mensmurringer. Dette gjør meg kjempenærvøs, lei og bekymret. Så jeg får prøva å få tak i legen mens jeg er på jobb...ikke lett når man skal undervise....huff. Får man tidlig UL hos legen, eller må man til gynekolog?
GuttemammaTilTo Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 hei:-) det normale er 1 ul i svangerskapet, og det er den ordinære i uke 17-19. Jeg var kun til ordinær i mitt første svangerskap pluss en ekstra rundt uke 32 da jeg ikke hadde kjent spark en hel dag. denne gangen skal jeg mest sannsynlig få innkalling til tidlig ul pga terminberegning, jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei. venter brev fra sykehuset disse dager. noen leger/gyn har ul apparat, ellers har jeg bare vært til ul på sykehuset.
Ster IL Skrevet 27. januar 2010 #11 Skrevet 27. januar 2010 Hei, jeg fikk ul lyd i uke 18 første gang, men andre gangen var ivf da tok de ul i uke 7. Grunnen er at har en hatt ivf er det litt større mulighet for at egget fester seg i egglederen.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Jeg får tidlig UL pga at jeg ikke aaner hvor langt jeg er på vei, bare antar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå