Gå til innhold

Enring i termin..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

jeg er førstegangsfødende og lurer på hvilke opplevelser dere andre har hatt mhht "forskjellige" terminer. Jeg fikk først en termin av lege, så ny termin 2 uker senere av jordmor...jeg vet at det er ganske vanlig, men siden barnefaren var i utlandet en hel uke så ser jeg det som ganske usannsynlig at knøttet ble unnfanget da...hehe =)

Hvilke erfaringer har dere her inne som har født før hatt? Skal jeg stole på egen intuisjon?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Du får en endelig termin når du har vært på ordinær UL :)

Skrevet

Jeg har vært på ultralyd, men den terminen jeg fikk der får jeg ikke helt til å stemme...samboeren var som sagt bortreist da de mener at babyen ble unnfanget =) Men det betyr vel kanskje ikke så mye, han kommer vel når han har lyst uansett ;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

hehe, det er sant at den kommer uansett når den vil :)

Er du flyttet mye da? Kan være at egget har ligget i dvale litt dersom du har fått endret terminen slik at du er kortere på vei enn først beregnet.

Skrevet

Kan ikke si noe helt sikkert, men jg tror at termindatoene avhenger veldig av utviklingen til spiren. Har lest en eller annen plass at det er helt greit å regne ut termin ut fra siste mens, men ikke telle seg tilbake fra en UL termin. Men dette er noe jg tror, mulig det er noen som vet det helt sikkert.

Du kan jo også høre med legen/jordmor neste gang du er til kontroll.

Skrevet

Det er ikke mer enn et par uker, så det er på ingen måte noen krise =)

Men det er vel slik at en vil være "lengst mulig " på vei, for det føles litt tryggere !?

Skrevet

hei:)

venter nå barn nr 2.men med min første hadde jeg(min mens termin) termin 24 des.

på ultralyden ble jeg flyttet 3 uker til 15 januar.

og den lille jenta mi kom 25 des en dag etter min termin:)

denne gang ble jeg bare flyttet 5 dager.men har mest troen på min termin:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...