Gå til innhold

Noen her som har brukt bøker i daisy format?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde dere egen daisy spiller? eller hva brukte dere?

jeg har daisy oppsett på daten men det er veldig tungvint. så jeg må enten får det over på en mp3 men det fikk jeg ikke til med de forige bøkene jeg hadde, eller så må jeg kjøpe meg en diskman som kan spille daisy cd eller en daisy spiller.

og det er litt vanskelig å avgjøre hva som er lurt helt på egenhånd :P

så tips og erfaringer motas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Min erfaring med Daisy format er at det fungerer godt med datamaskin. Du bruker vel AMIS- programmet?

Det er jo godt mulig å kjøpe en diskman/daisyspiller. Som regel vil ikke dyslektikere få dette støttet av hjelpemiddelsentralen, Et godt alternativ er "Reader Wave" http://www.bojo.no/prod/daisy/reader/wave.htm

Har vært på kurs i daisyspillere og ser at om en vil bort fra PCer er det smart å finne en liten og kompakt spiller. Noen av dem er jo store som fjell - like store som en PC.

Er det det at det er tungvint å ta med seg PCen som er problemet, eller er det andre ting som er vanskelig?

Skrevet

tusen takk!

ja jeg syns det er tungvint å ta med seg PCen også hadde jeg et håp om å kunne høre på bøkene på vei til skolen og slikt.

jeg vet ikke om det er AMIS-programmet jeg har, men det funker jo fint bortsett fra at jeg da er helt avhening av å sitte ved siden av PCen. hadde vært fint å være litt mer flyttbar.

reader wave kan jo funke :) aner du noe om hvor mye en sånn koster?

jeg har ikke lyst til å søke hjelpemiddelsentralen, det tar så lang tid også orker jeg ikke, med mindre de koster helt ville summer og ingen ting annet kan benyttes.

Skrevet

Her går det i hvert fall an å kjøpe den, og flere lignende varianter.

http://www2.bojo.no/netthandel.html (akkurat victor reader wave koster 3200 kr)

Du kan nok helt sikkert ta en telefon til bojo og spørre om du skulle lure på noe.

Håper at du finner noe som kan passe deg, det er et fantastisk hjelpemiddel. Pass på at du lærer å bruke det skikkelig, er ofte mange gode funksjoner!

Skrevet

takk :) 3200 er ikke skrekkelig :)

jeg skal ringe dem og spørre :) takk igjen! :)

Skrevet

Du vet det kanskje, men daisycdene kan også spilles av fra en vanlig bærbar cdspiller som leser mp3filer? Disse koster jo ikke stort. Problemet er jo at den ikke blir like lett oppdelt og at det er vanskelig å ta pause i "lesningen" uten å måtte planlegge litt (trackene blir veeeeldig mye lengre enn en vanlig sang da hele boka fordeles over kanskje 13 spor).

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...